Research Article
BibTex RIS Cite

Tarım Fuarlarına Katılan Firmaların Bakış Açısıyla Fuar Organizasyonları ve Yöre Ekonomisine Katkıları: Milas 2. Güney Ege Tarım Fuarı Örneği

Year 2017, Volume: 48 Issue: 2, 93 - 98, 14.10.2017
https://doi.org/10.17097/ataunizfd.315873

Abstract

Bugün artık enformasyon,
çiftçiler için önemli bir tarımsal girdi niteliği taşımaktadır. Tarımsal yayım
sayesinde çiftçiler ihtiyaç duydukları enformasyona kolayca
ulaşabilmektedirler. Kırsal alanda çiftçilere tarımsal enformasyon sağlayan çok
sayıda kuruluş bulunmaktadır. Bunlar arasında, tarım il ve ilçe müdürlükleri,
üniversiteler, kooperatifler, birlikler, araştırma kuruluşları, danışmanlık
şirketleri sayılabilir. Çiftçiler tarımsal girdi ve ürün pazarlayan firmalardan
da önemli tarımsal enformasyonlar elde edebilmektedirler. Konuya bu açıdan
bakıldığında çeşitli tarım fuarlarına katılan firmalar çiftçilere enformasyon
sağlayarak önemli tarımsal etkinlik gerçekleştirmektedir. Bu bağlamda tarım
fuarlarında firma temsilcileri ile çiftçiler bir araya gelmekte ve karşılıklı
enformasyon transferi gerçekleşmektedir. Bu araştırmada Milas 2. Güney Ege
Tarım Fuarı örnek olay olarak incelenmiş ve fuara katılan 51 firma ile anket
çalışması gerçekleştirilmiştir. Fuara katılan tüm firma temsilcilerinin fuar
süresince standlarını ziyaret eden kişilere gerek firmaları gerekse fuardaki
ürünleriyle ilgili enformasyon sağladıkları tespit edilmiştir. Fuar dışı
zamanlarda da üreticilere enformasyon sağladığını belirten firma oranı ise
%88.24 olarak saptanmıştır.

References

  • Arlı, E., 2012. Deniz Turizm Endüstrisinde Faaliyet Gösteren İşletmelerin Fuarlara Katılım Amaçlarının Firma Performansı ile İlişkisi, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi 9 (3): 25-37. Avan, A., Zorlu, Ö. Baytok, A., 2016. Fuar Organizatörlerinin Bakış Açısıyla Fuar Organizasyonlarının Belirleyicileri ve Yaşanan Sorunlar, The Journal of Academic Social Science Yıl: 4, Sayı: 37, s.216-230. Aycı, A., 2011. Pazarlama Karması Açısından Yurtdışı Fuarlar: Kosgeb Yurtdışı Fuar Desteklerinden Faydalanan Kobi’lere Yönelik Bir Araştırma, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 13(3): 159-182. Anonim, 2011b. Ege Bölgesi’nin en büyük gıda tarım ve hayvancılık fuarı açıldı. Available:http://www.mugla-tarim.gov.tr/indexx.php?l=1&sayfa_id=333&g_id=15529&id=32275. Newbold, P., 1995. Statistics for Business and Economics, Prentice Hall Inc., USA, Pages 1016. Cinemre, H. A., Demiryürek, K.2005.Tarımsal Yayım ve Haberleşme, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No:17, 157s., Samsun. Çukur, T., 2013. The Importance of the Participation to Agricultral Fairs for Farmers, The Journal of Ege University Faculty of Agriculture, Special Issue, Volume I, p.261-264. Demirci, B., Arslaner, E., 2012. Fuar Organizasyonlarının Yerel Ekonomiye ve Tekrar Gelme Niyetine Etkileri: Bursa Örneği, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 4(2): 63-73. Demiryürek, K., 2001. Tarımsal Enformasyon ve Bilgi Sistemleri Üzerine Bir Araştırma: Kavram, Teori ve Metot Rehberi, Türkiye Ziraat Odaları Birliği Yayın No: 218, 62s., Ankara. Sarı, C., 2016. Antalya’da Fuarlar, Festivaller ve Yayla Şenliklerinin Alternatif Turizmin Gelişmesindeki Rolü, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 (15):95-111 Torun, E., Çelik, A., Bobat, A., 2012. Pazarlamada Fuarların Rolü ve Önemi (Yalova Süs Bitkileri İhtisas Fuarı Örneği), Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Doğa Bilimleri Dergisi, 15(2):11-21. Ünsaldı, M., 2007. Fuarcılık ve Türkiye’de Fuarcılıkla İlgili Faaliyetler, Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 153-156. Varga, L., 2009. Kava model testing on agricultural exhibitions, 4th Aspects and Visions of Applied Economics and Informatics, p. 396-404. March 26 - 27. 2009, Debrecen, Hungary.
Year 2017, Volume: 48 Issue: 2, 93 - 98, 14.10.2017
https://doi.org/10.17097/ataunizfd.315873

Abstract

References

  • Arlı, E., 2012. Deniz Turizm Endüstrisinde Faaliyet Gösteren İşletmelerin Fuarlara Katılım Amaçlarının Firma Performansı ile İlişkisi, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi 9 (3): 25-37. Avan, A., Zorlu, Ö. Baytok, A., 2016. Fuar Organizatörlerinin Bakış Açısıyla Fuar Organizasyonlarının Belirleyicileri ve Yaşanan Sorunlar, The Journal of Academic Social Science Yıl: 4, Sayı: 37, s.216-230. Aycı, A., 2011. Pazarlama Karması Açısından Yurtdışı Fuarlar: Kosgeb Yurtdışı Fuar Desteklerinden Faydalanan Kobi’lere Yönelik Bir Araştırma, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 13(3): 159-182. Anonim, 2011b. Ege Bölgesi’nin en büyük gıda tarım ve hayvancılık fuarı açıldı. Available:http://www.mugla-tarim.gov.tr/indexx.php?l=1&sayfa_id=333&g_id=15529&id=32275. Newbold, P., 1995. Statistics for Business and Economics, Prentice Hall Inc., USA, Pages 1016. Cinemre, H. A., Demiryürek, K.2005.Tarımsal Yayım ve Haberleşme, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No:17, 157s., Samsun. Çukur, T., 2013. The Importance of the Participation to Agricultral Fairs for Farmers, The Journal of Ege University Faculty of Agriculture, Special Issue, Volume I, p.261-264. Demirci, B., Arslaner, E., 2012. Fuar Organizasyonlarının Yerel Ekonomiye ve Tekrar Gelme Niyetine Etkileri: Bursa Örneği, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 4(2): 63-73. Demiryürek, K., 2001. Tarımsal Enformasyon ve Bilgi Sistemleri Üzerine Bir Araştırma: Kavram, Teori ve Metot Rehberi, Türkiye Ziraat Odaları Birliği Yayın No: 218, 62s., Ankara. Sarı, C., 2016. Antalya’da Fuarlar, Festivaller ve Yayla Şenliklerinin Alternatif Turizmin Gelişmesindeki Rolü, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 (15):95-111 Torun, E., Çelik, A., Bobat, A., 2012. Pazarlamada Fuarların Rolü ve Önemi (Yalova Süs Bitkileri İhtisas Fuarı Örneği), Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Doğa Bilimleri Dergisi, 15(2):11-21. Ünsaldı, M., 2007. Fuarcılık ve Türkiye’de Fuarcılıkla İlgili Faaliyetler, Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 153-156. Varga, L., 2009. Kava model testing on agricultural exhibitions, 4th Aspects and Visions of Applied Economics and Informatics, p. 396-404. March 26 - 27. 2009, Debrecen, Hungary.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section ARAŞTIRMALAR
Authors

Tayfun Çukur

Figen Çukur

Publication Date October 14, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 48 Issue: 2

Cite

APA Çukur, T., & Çukur, F. (2017). Tarım Fuarlarına Katılan Firmaların Bakış Açısıyla Fuar Organizasyonları ve Yöre Ekonomisine Katkıları: Milas 2. Güney Ege Tarım Fuarı Örneği. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 48(2), 93-98. https://doi.org/10.17097/ataunizfd.315873
AMA Çukur T, Çukur F. Tarım Fuarlarına Katılan Firmaların Bakış Açısıyla Fuar Organizasyonları ve Yöre Ekonomisine Katkıları: Milas 2. Güney Ege Tarım Fuarı Örneği. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi. October 2017;48(2):93-98. doi:10.17097/ataunizfd.315873
Chicago Çukur, Tayfun, and Figen Çukur. “Tarım Fuarlarına Katılan Firmaların Bakış Açısıyla Fuar Organizasyonları Ve Yöre Ekonomisine Katkıları: Milas 2. Güney Ege Tarım Fuarı Örneği”. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 48, no. 2 (October 2017): 93-98. https://doi.org/10.17097/ataunizfd.315873.
EndNote Çukur T, Çukur F (October 1, 2017) Tarım Fuarlarına Katılan Firmaların Bakış Açısıyla Fuar Organizasyonları ve Yöre Ekonomisine Katkıları: Milas 2. Güney Ege Tarım Fuarı Örneği. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 48 2 93–98.
IEEE T. Çukur and F. Çukur, “Tarım Fuarlarına Katılan Firmaların Bakış Açısıyla Fuar Organizasyonları ve Yöre Ekonomisine Katkıları: Milas 2. Güney Ege Tarım Fuarı Örneği”, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, vol. 48, no. 2, pp. 93–98, 2017, doi: 10.17097/ataunizfd.315873.
ISNAD Çukur, Tayfun - Çukur, Figen. “Tarım Fuarlarına Katılan Firmaların Bakış Açısıyla Fuar Organizasyonları Ve Yöre Ekonomisine Katkıları: Milas 2. Güney Ege Tarım Fuarı Örneği”. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 48/2 (October 2017), 93-98. https://doi.org/10.17097/ataunizfd.315873.
JAMA Çukur T, Çukur F. Tarım Fuarlarına Katılan Firmaların Bakış Açısıyla Fuar Organizasyonları ve Yöre Ekonomisine Katkıları: Milas 2. Güney Ege Tarım Fuarı Örneği. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi. 2017;48:93–98.
MLA Çukur, Tayfun and Figen Çukur. “Tarım Fuarlarına Katılan Firmaların Bakış Açısıyla Fuar Organizasyonları Ve Yöre Ekonomisine Katkıları: Milas 2. Güney Ege Tarım Fuarı Örneği”. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, vol. 48, no. 2, 2017, pp. 93-98, doi:10.17097/ataunizfd.315873.
Vancouver Çukur T, Çukur F. Tarım Fuarlarına Katılan Firmaların Bakış Açısıyla Fuar Organizasyonları ve Yöre Ekonomisine Katkıları: Milas 2. Güney Ege Tarım Fuarı Örneği. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi. 2017;48(2):93-8.

Articles published in this journal are published under the Creative Commons International License (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/). This allows the work to be copied and distributed in any medium or format provided that the original article is appropriately cited. However, the articles work cannot be used for commercial purposes.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/