Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investıgatıon of the Effects of 36-69 Months Chıldren Supported by Socıal Actıvıtıes on Vısual Perceptıons

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 1, 598 - 622, 30.03.2020

Öz

Teachers and families have a significant impact on the acquisition of skills in the preschool period, which is a critical period in which children acquire important skills. In this period, supporting the child's cognitive, social-emotional, psychomotor, language development as well as visual perception skills is important in terms of facilitating his life in the future. The aim of this study was to investigate the visual perception levels of 36-69 month old children supported by social activities in kindergarten in public schools. The study group, which is based on the relational screening model, consists of 36-69 months old children attending kindergartens of schools affiliated to the Ministry of National Education in Istanbul in the spring term of 2018-2019 academic year. The study was conducted on 207 children. In the study, Personal Information Form ”and“ Visual Perception Scale were used as data collection tools. All of the data obtained in the study were analyzed with IBM SPSS 22.0 package program. When the total scores of visual perception test were examined, a significant difference was found between social activities according to ANOVA test. In line with the analyzes, the relationship between preschool children's participation in social activities and visual perception development was examined and it was found that the visual perception levels of preschool children going to social activities were at “high” level.

Kaynakça

  • MORGAN, T.C., Psikolojiye Giriş, çev. Hüsnü Arıcı vd., Ankara: Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü Yayınları, 1995. ORUÇ, K., Drama ve Okul Tiyatrosu, İstanbul: Mitos Boyut Yayınları, 2013. ÖZER, K., İletişim Becerisi, İstanbul: Varlık Yayınları, 1998. SAN, İ., Sanatsal Yaratma ve Çocuktaki Yaratıcılık, Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 1977. TEPELİ, K., “Frostig Görsel Algı Eğitim Programı ile Birlikte Verilen Nesne Kontrol Beceri Eğitiminin 54-59 Aylık Çocukların Nesne Kontrol Becerilerine Etkisi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy.29 (2013): 251-260. WHIRTER J Mc., ACAR, N., Çocukla İletişim Öğrenme Destekleme ve Çocuk Yetiştirme Sanatı, İstanbul:Us-A Yayıncılık, 1985.

Sosyal Aktiviteleri Desteklenen 36-69 Aylık Çocukların Görsel Algılarına Etkisinin İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 1, 598 - 622, 30.03.2020

Öz

Çocukların önemli beceriler kazandığı kritik bir dönem olan okul öncesi dönemde, becerilerin kazandırılmasında öğretmenler ve aileler önemli bir etkiye sahiptir. Bu dönemde çocuğun bilişsel, sosyal-duygusal, psikomotor, dil gelişiminin yanı sıra görsel algı becerisinin desteklenmesi onun ileriki yıllarda yaşamını kolaylaştırması açısından önem taşımaktadır. Araştırmada devlet okullarında anasınıfına devam eden sosyal aktiviteleri desteklenen 36-69 aylık çocukların görsel algı düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinden yararlanılarak yapılan çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde İstanbul ilinde Milli Eğitim bakanlığına bağlı okulların anasınıflarına devam eden 36-69 aylık çocuklar oluşturmaktadır. Araştırma toplam 207 çocuğa uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak ailelerine ”Kişisel Bilgi Formu”, “Görsel Algılama Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin tümü IBM SPSS 22.0 paket programı ile analize tabi tutulmuştur. Görsel algılama testi toplam puanları incelendiğinde sosyal aktiviteler arasında ANOVA testi sonucuna göre anlamlı fark bulunmuştur. Yapılan analizler doğrultusunda okul öncesi çocuklarının sosyal aktivitelere katılma durumu ile görsel algı gelişimleri arasındaki ilişki incelenmiş ve sosyal aktivitelere giden okul öncesi çocuklarının görsel algı düzeylerinin “yüksek” düzeyde olduğuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • MORGAN, T.C., Psikolojiye Giriş, çev. Hüsnü Arıcı vd., Ankara: Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü Yayınları, 1995. ORUÇ, K., Drama ve Okul Tiyatrosu, İstanbul: Mitos Boyut Yayınları, 2013. ÖZER, K., İletişim Becerisi, İstanbul: Varlık Yayınları, 1998. SAN, İ., Sanatsal Yaratma ve Çocuktaki Yaratıcılık, Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 1977. TEPELİ, K., “Frostig Görsel Algı Eğitim Programı ile Birlikte Verilen Nesne Kontrol Beceri Eğitiminin 54-59 Aylık Çocukların Nesne Kontrol Becerilerine Etkisi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy.29 (2013): 251-260. WHIRTER J Mc., ACAR, N., Çocukla İletişim Öğrenme Destekleme ve Çocuk Yetiştirme Sanatı, İstanbul:Us-A Yayıncılık, 1985.

Изучение влияния социальной активности детей возраста 36-69 месяцев на их зрительные восприятия

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 1, 598 - 622, 30.03.2020

Öz

Родители и учителя оказывают влияние на приобретение навыков детьми в важный для них период , т.е дошкольное время. В течении этого периода поддержка когнитивного, социально-эмоционального, психомоторного и языкового развития ребенка, а также навыков зрительного восприятия важны, с точки зрения облегчения его жизни в последующие годы . Целью исследования является изучение зрительного восприятия детей в возрасте 36-69 месяцев . Опирающаяся на реляционную модель , рабочую группу составляют дети, в возрасте 36-69 месяцев , посещающие детские сады при школах Министерства образования г. Стамбул в весенний семестр 2018-2019 учебного года. В исследовании «Форма личной информации», «Школа визуального восприятия» использовались для их семей в качестве инструмента сбора данных . Все данные . полученные в ходе исследования , были проанализированы с помощью пакетной программы IBM SPSS 22.0. Когда были проверены общие баллы теста зрительного восприятия , была обнаружены значительная разница между социальными активностями в соответствии с результатом теста Anova . В соответствии с анализом была исследована связь между участием дошкольников в социальной деятельности и развитием их зрительного восприятия , и было обнаружено , что уровни визуального восприятия детей дошкольного возраста , которые посещали социальные мероприятия были на высоком уровне .

Kaynakça

  • MORGAN, T.C., Psikolojiye Giriş, çev. Hüsnü Arıcı vd., Ankara: Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü Yayınları, 1995. ORUÇ, K., Drama ve Okul Tiyatrosu, İstanbul: Mitos Boyut Yayınları, 2013. ÖZER, K., İletişim Becerisi, İstanbul: Varlık Yayınları, 1998. SAN, İ., Sanatsal Yaratma ve Çocuktaki Yaratıcılık, Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 1977. TEPELİ, K., “Frostig Görsel Algı Eğitim Programı ile Birlikte Verilen Nesne Kontrol Beceri Eğitiminin 54-59 Aylık Çocukların Nesne Kontrol Becerilerine Etkisi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy.29 (2013): 251-260. WHIRTER J Mc., ACAR, N., Çocukla İletişim Öğrenme Destekleme ve Çocuk Yetiştirme Sanatı, İstanbul:Us-A Yayıncılık, 1985.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülen Avşar Bu kişi benim 0000-0002-3453-660X

Mine Akkaynak Bu kişi benim 0000-0002-5799-9164

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Avşar, G., & Akkaynak, M. (2020). Sosyal Aktiviteleri Desteklenen 36-69 Aylık Çocukların Görsel Algılarına Etkisinin İncelenmesi. Akademik Tarih Ve Düşünce Dergisi, 7(1), 598-622.

По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала

                                                                                                                                                   

                                                           Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi   Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

  ©  ATDD Tüm Hakları Saklıdır 


CC-BY-NC