Okul Öncesi Eğitimde Yaratıcı Drama Eğitiminin Duygu Düzenleme Ve Sosyal Problem Çözme Becerilerine Etkisi
Year 2020,
Volume: 7 Issue: 2, 1343 - 1381, 25.06.2020
Aslı Bayrak
Mine Akkaynak
Abstract
Gerçekleştirilen bu çalışma kapsamında araştırmanın başında belirlenmiş olan problem cümlesi; “Okul öncesi eğitim düzeylerinde eğitim gören 4-5 yaş çocukları aldıkları yaratıcı drama eğitimlerine duygu düzenleme ve sosyal problem çözme becerilerinin herhangi bir etkisi mevcut mudur?” şeklinde belirlenmiştir.Okul öncesi eğitim alanında birçok çalışmanın yapılmasına karşılık sosyal beceriler ve duygu düzenleme becerilerinin geliştirilmesi konularında yapılan çalışmaların oldukça yetersiz olduğu görülmektedir. Ayrıca drama etkinliklerinin okul öncesi dönemde oldukça fazla araştırıldığı ancak sosyal beceri ve duygu düzenleme becerileri ile birlikte incelenmediği de keşfedilmiştir. Bu sebeple gerçekleştirilmek istenen çalışmada belirtilmiş olan üç kavramın birlikte araştırılmasına karar verilmiştir. Bu sayede çalışmanın literatüre çeşitli katkılar sağlayacağı ve gelecek dönemlerde diğer araştırmacılara yol gösterici bir niteliği olacağı savunulmaktadır.Araştırma kapsamında okul öncesi dönemde eğitim gören çocuklardan elde edilen bütün veriler dijital ortama aktarılarak SPSS paket programı aracılığı ile test edilmiştir. Elde edilen veriler ile bağımlı değişkenlerin bağımsız değişkenler üzerindeki etkileri test edilmeye çalışılmıştır.
References
- REYNOLDS, A. J., TEMPLE, J. A., & Ou, S. R., ‘’Preschool Education, Educational Attainment, and Crime Prevention: Contributions Of Cognitive and Non-Cognitive Skills’’, Children and Youth Services Review, 32(8), (2010):1054-1063.
- SALTALI, N. D. “Okul Öncesi Dönemde Duygusal Becerilerin Geliştirilmesi’’, Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (2013):107-119.
- SEZGİN, E. “Problem Çözme Becerisi Ölçeğinin Geliştirilmesi,Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi’’, Ankara Üniversitesi, 2015.
- T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Okul Öncesi Eğitim Programı, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, 2013.
- TETİK, S., & AÇIKGÖZ, A.“Duygusal Zekâ Düzeyinin Problem Çözme Becerisi Üzerindeki Etkisi: Meslek Yüksekokulu Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama’’, Ejovoc, Electronic Journal of Vocational Colleges, (2013):87-97.
- TUĞRUL, B. “Okul Öncesi Dönemde Düşünme Becerilerinin Gelişmesinde Yaratıcı Bir Süreç Olarak Drama’’, Yaratıcı Drama Dergisi, (2006):67-80.
- ÜLKER-ERDEM, A., AYDOS, E. H., & GÖNEN, M., “Okul Öncesi Eğitim Ortamlarında Yaratıcı Drama Kullanımı: Öğretmenler ve Öğretmen Adayları Perspektifinden Bir İnceleme’’, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, (2017):409
Year 2020,
Volume: 7 Issue: 2, 1343 - 1381, 25.06.2020
Aslı Bayrak
Mine Akkaynak
References
- REYNOLDS, A. J., TEMPLE, J. A., & Ou, S. R., ‘’Preschool Education, Educational Attainment, and Crime Prevention: Contributions Of Cognitive and Non-Cognitive Skills’’, Children and Youth Services Review, 32(8), (2010):1054-1063.
- SALTALI, N. D. “Okul Öncesi Dönemde Duygusal Becerilerin Geliştirilmesi’’, Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (2013):107-119.
- SEZGİN, E. “Problem Çözme Becerisi Ölçeğinin Geliştirilmesi,Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi’’, Ankara Üniversitesi, 2015.
- T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Okul Öncesi Eğitim Programı, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, 2013.
- TETİK, S., & AÇIKGÖZ, A.“Duygusal Zekâ Düzeyinin Problem Çözme Becerisi Üzerindeki Etkisi: Meslek Yüksekokulu Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama’’, Ejovoc, Electronic Journal of Vocational Colleges, (2013):87-97.
- TUĞRUL, B. “Okul Öncesi Dönemde Düşünme Becerilerinin Gelişmesinde Yaratıcı Bir Süreç Olarak Drama’’, Yaratıcı Drama Dergisi, (2006):67-80.
- ÜLKER-ERDEM, A., AYDOS, E. H., & GÖNEN, M., “Okul Öncesi Eğitim Ortamlarında Yaratıcı Drama Kullanımı: Öğretmenler ve Öğretmen Adayları Perspektifinden Bir İnceleme’’, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, (2017):409