Kavramsal olarak genç sözcüğü farklı anlamlara gelmektedir. Yaygın kanaatle bireylerin 15 ile 25 yaş aralığını kapsayan gençlik dönemi, aynı zamanda bireyin kendini tanıma, kişisel olarak kendini gerçekleştirme aşaması olarak da görülebilir. Gençlerin tutum ve davranışlarının onların çevre algısında önemli etkenlerden biri olduğu da bir gerçektir. Ayrıca yeni toplumsal şartlar gençleri etkilemekte ve onların tutum ve davranışlarında önemli etkiler bırakmaktadır. Bu yönüyle gençlerde örneğin din, ahlak ve kültürel değerlerin edinilmesi isteniyorsa yeni şartlara uygun yaklaşımlar geliştirilmesi gerekmektedir. Bu nedenle gençleri tanımak ve kurumların buna göre planlamalarını yapması büyük önem arz etmektedir. Dolayısıyla çalışmamız Z kuşağı olarak adlandırılan gençlerin kendilerini nasıl tanımladıklarını, hayattan beklentilerini, mevcut kültürel yaşam ile çevrenin kendilerini yetiştirme konusundaki etkisi/katkısı hakkındaki düşüncelerini Bursa ili örneği göz önünde bulundurularak tespit etmeyi amaçlamıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi uygulanmış ve araştırma 2018-2019 yılında Uludağ Üniversitesi’nin çeşitli fakültelerinde öğrenim görmekte olan 40 öğrenciye yöneltilen sorularla gerçekleştirilmiştir.
Conceptually, the word “youth” has different meanings. The youth period, which covers the 15 to 25 age range of individuals with a common opinion, can also be seen as the stage of self-knowledge and personal self-realization phase. It is a fact that the attitudes and behaviors of young people ara one of the significant factors in their environmental perception. In addition, new social conditions affect young people and have considerable effects on their attitudes and behaviors. In this respect, if it is desired for young people to acquire religious, moral, and cultural values, for example, it is necessary to develop approaches suitable for new conditions. Thus, it is critically important to know young people and make plans accordingly. Therefore, our study aimed to determine how the young people called Generation Z define themselves, their expectations from life, their thoughts about the current cultural life, and the effect/contribution of the environment on education them by considering example of Bursa Province. Thus, qualitative research method was applied in the study, and the research was carried out with questions directed to 40 students studying at various faculties of Uludağ University in 2018-2019.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 3-Ek |
По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала