Review
BibTex RIS Cite

Okul Otantik Liderliği Üzerine Yapılan Tezlerin Analizi

Year 2024, Volume: 11 Issue: 3, 1596 - 1604

Abstract

Otantik liderleri diğer liderlik gruplarından farklı olarak çalışanlarına açık, dürüst ve doğal davranmalarıdır. Gümümüz dünyasında otantik liderlik araştırmacılar ve uygulayıcılar tarafından çok fazla araştırma konusu edilen ve incelenen güncel liderlik yaklaşımlarından birisi olmuştur. Bu çalışmanın amacı da otantik liderlik kavramı üzerine yapılan lisansüstü çalışmalarını doküman analiz yöntemi ile incelmektir. Bu doğrultuda otantik liderlik kavramı üzerine 2013-2023 yılları arasında yapılmış 23 lisansüstü çalışma incelenmiştir. Çalışmanın veri analizi nitel analiz tekniklerinden betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışmaya dahil edilen dokümanlar üniversite, yayımlandıkları yıllara, çalışmanın veri tekniğine, araştırmaların desenlerine ve son olarak temalarına göre incelenmiştir. Çalışma bulgularında ise en fazla tezin 2015 yılında yayınlandığı, en çok yazılan üniversite “Zirve Üniversitesinde yazılmış olduğu ve araştırma türlerinden nicel araştırma yöntemlerinden yararlandıkları görülmüştür. Otantik liderlik ile ilgili çalışmalarda öne çıkan tema, konu ve frekans dağılımında “İyimserlik, umut, güven, esneklik ve kişisel değerlere sahip olma” (f=7; %28,0) temaları ön plana çıkmıştır.

References

  • Akbaba, & Altun, S. (2008). İlköğretim okul yöneticilerinin teknolojiye karşı tutumları ve duygusal zekâları arasındaki ilişkinin incelenmesi: 8. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, (ss.1302-1305). Düzce Eğitim Bilimleri Fakültesi
  • Barutçugil, İ. (2014). Liderlik. Kariyer Yayınları.
  • Buluç, B. (2009). Sınıf öğretmenlerinin algılarına göre okul müdürlerinin liderlik stilleri ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 15 (1), 5-34.
  • Çelik, M. (2015). Öğretmen algılarına göre ilkokul müdürlerinin otantik liderlik davranışları [Yüksek lisans tezi, Zirve Üniversitesi ve Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi]. Yök Tez.
  • Çelik, Ö. (2010). Okul Yöneti̇ci̇leri̇ni̇n Özbi̇li̇nç Yeterli̇li̇ği̇ ve Dönüşümcü Li̇derli̇k Özelli̇kleri̇ Arasındaki̇ İli̇şki̇ (Doctoral dissertation, Sakarya Universitesi (Turkey)).
  • Demir, H. (2020). Öğretmenlerin örgütsel adalet ve otantik liderlik algıları ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Engin, M. A. (2019). Otantik Liderlik Üzerine Bir Araştırma [Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi]. Yök Tez.
  • Günçavdı, G. (2017). Karizmatik liderlik: alan yazın taraması. Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi,1 (1), 21-34.
  • Kiliç, G. (2006). Eğitim kurumlarında liderlik tarzları ve örgüt kültürünün performans üzerindeki etkisi. Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Kayseri: Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Korkmaz, O. (2017). Otantik Liderlik ve Érgütsel Güven. International Journal of Social Science,(58), 437-454.
  • Koşar, D. (2020). Otantik Liderlik, K. Yılmaz (Ed.), Liderlik Kuram-Araştırma-Uygulama içinde, (1. Baskı, ss. 507-523), Pegem Akademi
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.

Analysis of Theses on School Authentic Leadership

Year 2024, Volume: 11 Issue: 3, 1596 - 1604

Abstract

Authentic leaders differ from other leadership groups in that they behave openly, honestly and naturally with their employees. In today's world, authentic leadership has become one of the current leadership approaches that have been widely researched and analysed by researchers and practitioners. The aim of this study is to examine the postgraduate studies on the concept of authentic leadership by document analysis method. In this direction, 23 postgraduate studies on the concept of authentic leadership conducted between 2013 and 2023 were analysed. Descriptive analysis technique, one of the qualitative analysis techniques, was used in the data analysis of the study. The documents included in the study were analysed according to the university, the years of publication, the data technique of the study, the patterns of the studies and finally the themes. In the findings of the study, it was seen that the highest number of theses were published in 2015, the highest number of theses were written in Zirve University, and quantitative research methods were used in research types. In the theme, subject and frequency distribution of the studies on authentic leadership, the themes of "optimism, hope, trust, flexibility and having personal values" (f=7; 28.0%) came to the fore.

References

  • Akbaba, & Altun, S. (2008). İlköğretim okul yöneticilerinin teknolojiye karşı tutumları ve duygusal zekâları arasındaki ilişkinin incelenmesi: 8. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, (ss.1302-1305). Düzce Eğitim Bilimleri Fakültesi
  • Barutçugil, İ. (2014). Liderlik. Kariyer Yayınları.
  • Buluç, B. (2009). Sınıf öğretmenlerinin algılarına göre okul müdürlerinin liderlik stilleri ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 15 (1), 5-34.
  • Çelik, M. (2015). Öğretmen algılarına göre ilkokul müdürlerinin otantik liderlik davranışları [Yüksek lisans tezi, Zirve Üniversitesi ve Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi]. Yök Tez.
  • Çelik, Ö. (2010). Okul Yöneti̇ci̇leri̇ni̇n Özbi̇li̇nç Yeterli̇li̇ği̇ ve Dönüşümcü Li̇derli̇k Özelli̇kleri̇ Arasındaki̇ İli̇şki̇ (Doctoral dissertation, Sakarya Universitesi (Turkey)).
  • Demir, H. (2020). Öğretmenlerin örgütsel adalet ve otantik liderlik algıları ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Engin, M. A. (2019). Otantik Liderlik Üzerine Bir Araştırma [Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi]. Yök Tez.
  • Günçavdı, G. (2017). Karizmatik liderlik: alan yazın taraması. Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi,1 (1), 21-34.
  • Kiliç, G. (2006). Eğitim kurumlarında liderlik tarzları ve örgüt kültürünün performans üzerindeki etkisi. Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Kayseri: Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Korkmaz, O. (2017). Otantik Liderlik ve Érgütsel Güven. International Journal of Social Science,(58), 437-454.
  • Koşar, D. (2020). Otantik Liderlik, K. Yılmaz (Ed.), Liderlik Kuram-Araştırma-Uygulama içinde, (1. Baskı, ss. 507-523), Pegem Akademi
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education (Other)
Journal Section Articles
Authors

Hülya Alemdağ Öztürk 0009-0004-6013-8789

Ahmet Öztürk 0009-0007-3198-0119

Hasan Tekeli 0009-0002-0138-2795

Meral Çıkaran 0009-0001-2507-2436

Seda Ata 0009-0009-4989-7844

Early Pub Date June 13, 2024
Publication Date
Submission Date April 13, 2024
Acceptance Date June 13, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 11 Issue: 3

Cite

APA Alemdağ Öztürk, H., Öztürk, A., Tekeli, H., Çıkaran, M., et al. (2024). Okul Otantik Liderliği Üzerine Yapılan Tezlerin Analizi. Akademik Tarih Ve Düşünce Dergisi, 11(3), 1596-1604.

По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала

                                                                                                                                                   

                                                           Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi   Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

  ©  ATDD Tüm Hakları Saklıdır 


CC-BY-NC