Kültür, belirli bir toplumun üyelerinin edinilmiş davranış ve inanç özelliklerinin toplamı olarak tanımlanabilir. Kültür, az ya da çok spesifik olan ve çok sayıda insan tarafından öğrenilen ve aralarında ortak olan ve bu insanları özel ve farklı bir grup haline getirmek için nesnel ve sembolik iki şekilde kullanılan sürekli bir düşünme, hissetme ve hareket etme yolları kümesidir. Stratejinin hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinin çeşitli aşamalarında kuruluşlar, hedeflerinin dış uyumluluk ve iç tutarlılık derecesini ele almak için kültürel stratejiyi de dikkate almalıdır. Kültürün edinilmiş olması, paylaşılabilir olması, aktarılabilir olması, model olması, sembolik olması ve uyarlanabilir olması gibi özellikleri göz önünde bulundurulduğunda, örgüt üst yöneticileri örgüt kültürü yönetimini uygulayarak uyumsuz inanç ve normları tespit edebilir, uyumsuz inançları değiştirebilir ve istikrarlı hale getirebilir. Bu araştırmada, kültürün farklı boyutları incelenirken ve bir kültürün temel özellikleri açıklanırken, bir örgütün insanlarının değer ve inançlarının, özellikle üst yöneticilerin, orta yöneticilerin ve yönetici personelin inanç ve tutumlarının, mevcut seviyedeki ekonomik, üretim ve endüstriyel kurumların konumu ve durumuyla uyumlu hale getirilmesinin ve şirketlerin göreceli üstünlük kazanmasının rolü, aynı mevcut imkanlarla ve örgütün kültür yönetiminin uygulanmasıyla yapılmıştır.
Kültürün Rolü Stratejik Hedeflerin İlerletilmesi Organizasyonlar
Culture can be defined as the sum of acquired behaviors and belief characteristics of the members of a certain society. Culture is a continuous set of ways of thinking, feeling and acting which is more or less specific and is learned by a large number of people and is common among them and is used in two objective and symbolic ways to make these people a special and distinct group. In the various stages of drafting, implementing and evaluating the strategy, organizations should also consider the cultural strategy in order to address the degree of external compatibility and internal coherence of their goals. Considering the characteristics of culture such as being acquired, being shared, being transferable, being a model, being symbolic, and the adaptability of culture, the top managers of the organization can identify incompatible beliefs and norms, change incompatible beliefs and stabilize them by applying organizational culture management. In this research, while examining the different dimensions of culture and explaining the main characteristics of a culture, the role of aligning the values and beliefs of the people of an organization, especially the beliefs and attitudes of top managers, middle managers and executive personnel in the position and situation of economic, production and industrial institutions of the current level and Gaining relative superiority of the companies has been done with the same existing facilities and through the application of cultural management of the organization.
Keywords:
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Siyaset Bilimi (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 9 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 7 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 6 |
По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала