Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Opinions of social work students on the distance education model in the covid-19 epidemic process

Yıl 2022, , 124 - 150, 29.07.2022
https://doi.org/10.51948/auad.1057563

Öz

Kaynakça

  • Baltaş, A. (2021). Pandemi etkisi: "Zoom yorgunluğu". Habertürk Gazetesi İnternet Sayfası.https://www.haberturk.com/pandemi-etkisi-zoom-yorgunlugu-3041918. Erişim tarihi: 18.08.2021.
  • Daniel, S.J. (2020). Education and the Covid-19 pandemic. Prospects, https://doi.org/10.1007/s11125-020-09464-3.
  • Dale, E. (1969). Audio-visual methods in Teaching (3 edt.). New York: The Dryden Press.
  • Dündar, S., Candemir, Ö., Demiray, E., Genç Kumtepe, E., Öztürk, S., Sağlık Terlemez, M., Ulutak, İ. (2017). Anadolu Üniversitesi çalışanlarının açık ve uzaktan öğretime ilişkin tutumları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(4), 187-227.
  • Durak, G., Çankaya, S., İzmirli, S. (2020). Covid-19 Pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 787-809. Doi: 10.17522/balikesirnef.743080.
  • Genç, M.F. ve Gümrükçüoğlu, S. (2020). Koronavirüs (Covid-19) sürecinde ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışları. Turkish Studies, 15(4), 403-422.
  • Horzum, B. (2003). Öğretim elemanlarının internet destekli eğitime yönelik düşünceleri :Sakarya üniversitesi örneği (Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sakarya.
  • Karadağ, E., Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181–192.
  • Karasar, N. (2017). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar ilkeler teknikler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi (2020). Kriz döneminde farklı bir yönetim yaklaşımı raporu. www.ahievran.edu.tr. Erişim tarihi: 10. 08.2021.
  • Keskin, M. ve Özer Kaya D. (2020). Covid-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kürtüncü, M. ve Kurt, A. (2020). Covid-19 Pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 66-77.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünya’da ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 4, 377-394.
  • Özgül, E. Ceran, D., Yıldız, D. (2020). Uzaktan eğitimle yapılan Türkçe dersinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Millî Eğitim, 49 (1), 395-412.
  • Payne, M., Askeland, G.A. (2008). Globalization and international social work : postmodern change and challenge. Aldershot, England ; Burlington, VT: Ashgate.

Covid-19 salgını sürecindeki uzaktan eğitim modeline yönelik sosyal hizmet öğrencilerinin görüşleri

Yıl 2022, , 124 - 150, 29.07.2022
https://doi.org/10.51948/auad.1057563

Öz

Bu çalışmanın amacı, Covid-19 Pandemi sürecinde başlatılan zorunlu uzaktan eğitim modelinin işleyişi, uygunluğu, etkililiği, verimliliği ve uygulama temelli bir meslek olan sosyal hizmet derslerinin bu şekilde sunulmasının uygunluğu konusunda sosyal hizmet öğrencilerinin görüşlerinin belirlenmesidir. Bu çalışmada, genel tarama modeli esas alınmıştır. Çalışmaya 824 öğrenci katılım sağlamıştır. Covid-19 pandemisi nedeniyle katılımcılarla yüz yüze görüşme olanağı olmadığından e-anket yöntemi kullanılarak veriler toplanmıştır. Sosyal hizmet öğrencilerinin %77,5’i uzaktan eğitimin uygulamalı derslerinin etkili verilmesini olumsuz etkilediğini; %93,2’i örgün eğitimin uzaktan eğitim modelinden daha verimli olduğunu; %78,1’i uzaktan eğitimin yüz yüze eğitimin sağladığı olanakları sunamadığını; %80,6’sı uzaktan eğitimin uygulamalı dersleri öğrenmeyi kısıtladığını; %76,2’si uzaktan eğitimin yaşam stiline uygun bulmamakta; %92.3’ü uzaktan eğitimin öğrenciyi daha aktif hale getirmediğini; %74,8’i uzaktan eğitim ihtiyaç duyduğu eğitimler için uygun bir alternatif olarak görmediğini; %85’i eğitimimin en iyi şekilde gerçekleşmesi için yüz yüze etkileşimin gerekli olduğuna inanmakta; %28,2’i uzaktan eğitim gereksiz bulmakta, %50’si gerekli bulmakta; %41,7’si uzaktan eğitimi etkisiz bir eğitim modeli olarak görmekte, %21,8’i kararsız ve %36,4’ü ise etkili bir eğitim modeli olarak görmekte; %76,5’i uzaktan eğitim öğrencilerin sosyalleşme gereksinimlerini engellediğini; %75’i uzaktan eğitimde öğrencinin pasif kaldığını; %58,5’i uzaktan öğretimin gelecekte yüz yüze eğitimden daha çok tercih edileceğini düşünmemektedir.

Kaynakça

  • Baltaş, A. (2021). Pandemi etkisi: "Zoom yorgunluğu". Habertürk Gazetesi İnternet Sayfası.https://www.haberturk.com/pandemi-etkisi-zoom-yorgunlugu-3041918. Erişim tarihi: 18.08.2021.
  • Daniel, S.J. (2020). Education and the Covid-19 pandemic. Prospects, https://doi.org/10.1007/s11125-020-09464-3.
  • Dale, E. (1969). Audio-visual methods in Teaching (3 edt.). New York: The Dryden Press.
  • Dündar, S., Candemir, Ö., Demiray, E., Genç Kumtepe, E., Öztürk, S., Sağlık Terlemez, M., Ulutak, İ. (2017). Anadolu Üniversitesi çalışanlarının açık ve uzaktan öğretime ilişkin tutumları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(4), 187-227.
  • Durak, G., Çankaya, S., İzmirli, S. (2020). Covid-19 Pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 787-809. Doi: 10.17522/balikesirnef.743080.
  • Genç, M.F. ve Gümrükçüoğlu, S. (2020). Koronavirüs (Covid-19) sürecinde ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışları. Turkish Studies, 15(4), 403-422.
  • Horzum, B. (2003). Öğretim elemanlarının internet destekli eğitime yönelik düşünceleri :Sakarya üniversitesi örneği (Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sakarya.
  • Karadağ, E., Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181–192.
  • Karasar, N. (2017). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar ilkeler teknikler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi (2020). Kriz döneminde farklı bir yönetim yaklaşımı raporu. www.ahievran.edu.tr. Erişim tarihi: 10. 08.2021.
  • Keskin, M. ve Özer Kaya D. (2020). Covid-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kürtüncü, M. ve Kurt, A. (2020). Covid-19 Pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 66-77.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünya’da ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 4, 377-394.
  • Özgül, E. Ceran, D., Yıldız, D. (2020). Uzaktan eğitimle yapılan Türkçe dersinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Millî Eğitim, 49 (1), 395-412.
  • Payne, M., Askeland, G.A. (2008). Globalization and international social work : postmodern change and challenge. Aldershot, England ; Burlington, VT: Ashgate.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İshak Aydemir 0000-0001-8910-9413

Vehbi Ünal 0000-0003-3827-6339

Miraç Burak Gönültaş 0000-0001-9132-1464

Bülent Öngören 0000-0003-1288-0765

Nermin Kuruçay 0000-0001-6185-3769

Yayımlanma Tarihi 29 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Aydemir, İ., Ünal, V., Gönültaş, M. B., Öngören, B., vd. (2022). Covid-19 salgını sürecindeki uzaktan eğitim modeline yönelik sosyal hizmet öğrencilerinin görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 8(2), 124-150. https://doi.org/10.51948/auad.1057563