COVID-19 sırasında okulların aniden kapanması, birçok okulu bileşenlerinin mutluluğu konusunda belirsiz bıraktı. Bu çalışma, uzaktan öğretim gerçekleştirilen ilköğretim okullarında mutlu çevrimiçi okul olgusunu sorgulamaktadır. Bu çalışmanın amacı, mutlu çevrimiçi okulu öğrenci, veli ve öğretmen görüşleri doğrultusunda ortaya koymaktır. Bu nitel araştırma olgu bilim desenindedir. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturan 56 öğrenci, 32 veli ve 17 öğretmen ile yarı-yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılarak veriler toplanmıştır. Görüşme soruları ilgili alan yazına dayalı olarak geliştirilmiş ve katılımcılardan derinlemesine bilgi toplamak için kullanılmıştır. Çalışma verileri içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına dayalı olarak, öğrenci, veli ve öğretmen mutluluklarının birleşiminde mutlu çevrimiçi okul açıklanmıştır. Öğrencilere göre mutlu çevrimiçi okul, eğlence, kolaylık, özgürlük ve esnekliktir. Velilere göre mutlu çevrimiçi okul, şeffaflık, sağlık, güvenlik, esneklik ve ekonomikliktir. Öğretmenlere göre mutlu çevrimiçi okul, sağlık, kolaylık, inovasyon ve zamandır. Mutlu çevrimiçi okul öğrenci, veli ve öğretmenler için öznel anlamlandırılmış gibi gözükse de, her bir bileşenin mutluluğu okulun toplam mutluluğuna katkı sunmaktadır.
The sudden closure of schools during COVID-19 has left many schools uncertain about their component's happiness. Participants in this study were compelled to engage in online education. The aim of this study is to present the happy online school according to the opinions of students, parents and teachers. This qualitative research is in phenomenology design. The study group of the research consists of 56 students, 32 parents and 17 teachers. Data were collected using the semi-structured interview method and analyzed using content analysis. According to students, happy online school is fun, convenience, freedom and flexibility. According to parents, happy online school is transparency, health, safety, flexibility and affordability. According to teachers, happy online school is health, convenience, innovation and time. According to the results of the study, a happy online school is the sum of the opinions of students, teachers and parents. Although happy online school seems to be subjectively meaningful for students, parents and teachers, the happiness of each component contributes to the total happiness of the school.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 29, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |