Research Article
BibTex RIS Cite

Investigation of the experts’ opinions and suggestions for promoting interactions in massive open online courses

Year 2021, , 6 - 34, 29.04.2021
https://doi.org/10.51948/auad.874156

Abstract

References

  • Akar, E., Mardikyan, S., & Dalgic, T. (2018). User roles in online communities and their moderating effect on online community usage intention:An integrated approach. International Journal of Human-Computer Interaction.1-15. Doi:10.1080/10447318.2018.1465325
  • Anderson, T. (2006). Interaction in learning and teaching on the Educational Semantic Web. In C. Juwah (Ed.), Interactions in Online Education: Implications for Theory and Practice (pp.141-155). New York: Routledge. Anderson, T., & Garrison, D. R. (1998).
  • Artsın, M. (2019). Kitlesel açık çevrimiçi derslerde öğrenen davranışları ve öğrenen-içerik etkileşimi: bir durum çalışması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 5(1), 70-86

Kitlesel açık çevrimiçi derslerde etkileşimi artırmaya yönelik uzman görüş ve önerilerinin incelenmesi

Year 2021, , 6 - 34, 29.04.2021
https://doi.org/10.51948/auad.874156

Abstract

Bilişim teknolojilerindeki değişmeler, öğrenme-öğretme faaliyetlerinin işleyişini etkileyerek yeni öğrenme ortamlarının gelişmesine, yeni uygulamaların ortaya çıkmasına neden olmuştur. Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler (KAÇD)’de bu gelişimlerin ortaya çıkardığı oluşumlardan biridir. KAÇD’lerden öğrenenlerin yararlanabilmesi için etkileşimin ders süresince sürdürülmesi, artırılması ve yönetilmesi önemli bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu gerekçe doğrultusunda çalışmanın temel amacı KAÇD’lerde etkileşimin kavramının neden önemli olduğunu ortaya koymak ve nasıl arttırılacağı konusunda öneriler geliştirmektir. Bu genel amaç çerçevesinde KAÇD’lerde etkileşimin neden önemli olduğu, öğrenme sürecinde öğrenen-öğrenen, öğrenen-öğretici ve öğrenen-içerik etkileşiminin nasıl arttırılabileceği belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile desenlenmiş, görüşme yöntemi kullanılmıştır. Görüşmeler uzaktan eğitim alanında uzman, daha önce KAÇD ve çevrimiçi öğrenme ortamları, öğretim tasarımı konularında çalışmalar yapmış dört öğretim üyesiyle yapılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile standart açık uçlu sorular sorularak veriler toplanmıştır. Verilerin toplanmasının ardından içerik analizi çalışması yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, uzmanlar etkileşimin neden önemli olduğu sorusunu cevaplarken en büyük vurguyu yalıtılmışlık hissini ortadan kaldırdığı noktasına yapmışlardır. Genel olarak öğrenen-öğrenen, öğrenen-öğretici ve öğrenen-içerik etkileşimini arttırma konusundaki değerlendirmelere bakıldığında; içerik geliştirilirken hedef kitle analizinin yapılması gerektiği, içeriklerin ders kazanımları doğrultusunda hazırlanmasının önemi, etkileşim çeşitliliğinin sunulması, bireysel dönütlerin verilmesinin önemi ve öğrenenlerin kültürel farklılıklarının dikkate alınmasının gerekliliği konularının en çok vurgulanan noktalar olduğu görülmüştür.

References

  • Akar, E., Mardikyan, S., & Dalgic, T. (2018). User roles in online communities and their moderating effect on online community usage intention:An integrated approach. International Journal of Human-Computer Interaction.1-15. Doi:10.1080/10447318.2018.1465325
  • Anderson, T. (2006). Interaction in learning and teaching on the Educational Semantic Web. In C. Juwah (Ed.), Interactions in Online Education: Implications for Theory and Practice (pp.141-155). New York: Routledge. Anderson, T., & Garrison, D. R. (1998).
  • Artsın, M. (2019). Kitlesel açık çevrimiçi derslerde öğrenen davranışları ve öğrenen-içerik etkileşimi: bir durum çalışması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 5(1), 70-86
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

İrem Erdem Aydın 0000-0003-3618-4123

Yusuf Yıldırım 0000-0003-4475-4923

İrem Demirbağ 0000-0001-7555-2561

Cem Işıkcı 0000-0001-6371-1182

Publication Date April 29, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Erdem Aydın, İ., Yıldırım, Y., Demirbağ, İ., Işıkcı, C. (2021). Kitlesel açık çevrimiçi derslerde etkileşimi artırmaya yönelik uzman görüş ve önerilerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 7(2), 6-34. https://doi.org/10.51948/auad.874156