Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Expectations of the household roles of primary school students

Yıl 2021, , 127 - 140, 28.07.2021
https://doi.org/10.51948/auad.920952

Öz

Kaynakça

  • Akbaş, Z. Ö. ve Dursun, C. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) Pandemisi Sürecinde Özel Alanına Kamusal Alanı Sığdıran Çalışan Anneler, Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 78-94.
  • Akoğlu, G. ve Karaaslan, T. B. (2020). COVID-19 Ve İzolasyon Sürecinin Çocuklar Üzerindeki Olası Psikososyal Etkileri, İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi,5(2): 99-103
  • Aktaş, Ö. Büyüktaş, B. Gülle, M. ve Yıldız, M. (2020). Covıd-19 Virüsünden Kaynaklanan İzolasyon Günlerinde Spor Bilimleri Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumları, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-9.
  • Aydın, F. ve Ulutaş, İ. (2017). Okulöncesi Çocuklarda Öz Düzenleme Becerilerinin Gelişimi, Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (ASED), 1(2), 36-45.
  • Aydoğan, Y. (2006). Ev Ortamının Çocuğun Gelişimine Göre Düzenlenmesi, Aile Ve Toplum Dergisi, 8(3), 27-33.
  • Başaran, B. ve Aksoy, B. A. (2020). Anne-Babaların Korona-Virüs (Covid-19) Salgını Sürecinde Aile Yaşantılarına İlişkin Görüşleri, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(71), 668-678.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemi Süreci Ve Pandemi Sonrası Dünyada Eğitime Yönelik Değerlendirmeler: Yeni Normal Ve Yeni Eğitim Paradigması. AUAD, 6(3), 112-142.
  • Calp, Ş. ve Edis, A. (2020). Sınıf Öğretmenlerinin Yaşam Becerileriyle İlgili Bilgi Ve Deneyimleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 10(2), 549-565.
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası Çerçevelere Göre 21.Yüzyıl Becerileri Ve Eğitim Sisteminde Kazandırılması. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7 (4), 3112-3134.
  • Cesim, B. Ö. Abaoğlu, H. Çelik, Z. ve Demirok, T. (2019). Çocuk Ve Ergenlerde Yaşam Becerileri Ve Ergoterapi, H. Ü. Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 6(3), 264-275.
  • Çiltaş, A. (2011). Eğitimde Öz-Düzenleme Öğretiminin Önemi Üzerine Bir Çalışma, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), 1-11.
  • Doğan, M. F. ve Taşkın, Ş. Ç. (2016). Öğrencilerin Öz-Düzenlemeli Öğrenme Becerilerinin Gelişiminde Anne-Babaların Rolü, Uluslararası Eğitim Programları Ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 6(12), 1-19.
  • Karataş, Z. (2020). COVID-19 Pandemisinin Toplumsal Etkileri, Değişim Ve Güçlenme. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi 4(1), 3-15
  • Paydar, S. ve Doğan, A. (2019). Öğretmen Adaylarının Açık Ve Uzaktan Öğrenme Ortamlarına Yönelik Görüşleri. Eğitim Ve Teknoloji, 1(2), 154-162.
  • Quadır, Ersoy, S. (2009). Ailede Evle İlgili Fiziksel Yaşam Becerilerini Çocuklara Öğretmede Ebeveyn Rehberliği, Aile Ve Toplum 11(4), 51-61. Sucuoğlu, B. Bayrakdar, U. Şahan, D. ve Karaman, S. (2020). Ev Ortamı Tarama Aracı: Küçük Çocukların Ev Ortamlarının Değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49, 353-374.
  • Şenol, B. F. ve Yaşar, C. M. (2020). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Öğretmen Ve Ebeveyn Gözünden “Özel Eğitim”, Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 439-458.
  • Uyar, E. (2020). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşleri. Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(2).
  • Yayla-Eskici, G. ve Özsevgeç, T. (2019). Yaşam Becerileri İle İlgili Çalışmaların Tematik İçerik Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması. International E-Journal Of Educational Studies (IEJES). 3 (5), 1-15.

İlkokul öğrencilerinin ev içi rollerine ilişkin beklentiler

Yıl 2021, , 127 - 140, 28.07.2021
https://doi.org/10.51948/auad.920952

Öz

Pandemiler, deprem, sel, çığ, fırtına, yangın gibi ani gelişen doğal afetler, kuraklık, kıtlık gibi iklim değişiklikleri, biyolojik, kimyasal kazalar, savaşlar ve toplu göç gibi toplumları etkileyen olağanüstü durumlar küresel sistemleri de derinden etkilemektedir. Eğitim de etkilenen sistemlerin başında gelmektedir. Hem öğrenciler ve veliler hem de öğretmen ve eğitim yöneticileri ile eğitim hizmetinde çalışan eğitim destek unsurları bu süreçten olumsuz etkilenmektedir. Bu tür durumlarda evlere kapanan insanların eğitim yaşantılarını rutin ev yaşantıları ile uyumlu hale getirmeleri ve ev içi rollerini tekrar belirlemeleri gerekmektedir. Araştırma, ilkokul öğrencilerinin ev içi yönetim becerilerine (ev yönetim okuryazarlığı) ilişkin öğretmen adaylarının beklentilerini kapsamaktadır. Araştırma, adayların öğrencilerin kendi kendilerine yetebilmeleri ve yaşam rollerini iyi anlayabilmeleri için gerekli olduğunu düşündükleri yaşam becerilerine ilişkin görüşleri açısından önemlidir. Araştırma, 2019-20 bahar dönemi eğitim fakültesinde öğrenim gören 18 son sınıf öğrencisini kapsamaktadır. Araştırmanın çalışma grubu kolay ulaşılabilirlik yolu ile tespit edilen amaçlı örneklemdir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması tekniği ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri araştırmacı tarafından hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmen adayları, öğrencilerin hem kendilerini doğrudan hem de dolaylı olarak ilgilendiren ev işlerini, güvenli olmak kaydı ile, yapmaları gerektiğini düşünmektedir. Öğretmen adaylarına göre ev işlerinin yapılması en çok psiko-sosyal açıdan öğrenciye fayda sağlayacaktır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının çocukların evdeki sorumluluk alanlarını bilmeleri, evdeki rollerini takip etmeleri ve ailelerin çocuklarına evdeki rollerine göre gerekli sorumlulukları vermeleri için gerekli yönlendirmeleri nasıl yapmaları gerektiği önerilmektedir.

Kaynakça

  • Akbaş, Z. Ö. ve Dursun, C. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) Pandemisi Sürecinde Özel Alanına Kamusal Alanı Sığdıran Çalışan Anneler, Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 78-94.
  • Akoğlu, G. ve Karaaslan, T. B. (2020). COVID-19 Ve İzolasyon Sürecinin Çocuklar Üzerindeki Olası Psikososyal Etkileri, İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi,5(2): 99-103
  • Aktaş, Ö. Büyüktaş, B. Gülle, M. ve Yıldız, M. (2020). Covıd-19 Virüsünden Kaynaklanan İzolasyon Günlerinde Spor Bilimleri Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumları, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-9.
  • Aydın, F. ve Ulutaş, İ. (2017). Okulöncesi Çocuklarda Öz Düzenleme Becerilerinin Gelişimi, Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (ASED), 1(2), 36-45.
  • Aydoğan, Y. (2006). Ev Ortamının Çocuğun Gelişimine Göre Düzenlenmesi, Aile Ve Toplum Dergisi, 8(3), 27-33.
  • Başaran, B. ve Aksoy, B. A. (2020). Anne-Babaların Korona-Virüs (Covid-19) Salgını Sürecinde Aile Yaşantılarına İlişkin Görüşleri, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(71), 668-678.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemi Süreci Ve Pandemi Sonrası Dünyada Eğitime Yönelik Değerlendirmeler: Yeni Normal Ve Yeni Eğitim Paradigması. AUAD, 6(3), 112-142.
  • Calp, Ş. ve Edis, A. (2020). Sınıf Öğretmenlerinin Yaşam Becerileriyle İlgili Bilgi Ve Deneyimleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 10(2), 549-565.
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası Çerçevelere Göre 21.Yüzyıl Becerileri Ve Eğitim Sisteminde Kazandırılması. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7 (4), 3112-3134.
  • Cesim, B. Ö. Abaoğlu, H. Çelik, Z. ve Demirok, T. (2019). Çocuk Ve Ergenlerde Yaşam Becerileri Ve Ergoterapi, H. Ü. Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 6(3), 264-275.
  • Çiltaş, A. (2011). Eğitimde Öz-Düzenleme Öğretiminin Önemi Üzerine Bir Çalışma, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), 1-11.
  • Doğan, M. F. ve Taşkın, Ş. Ç. (2016). Öğrencilerin Öz-Düzenlemeli Öğrenme Becerilerinin Gelişiminde Anne-Babaların Rolü, Uluslararası Eğitim Programları Ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 6(12), 1-19.
  • Karataş, Z. (2020). COVID-19 Pandemisinin Toplumsal Etkileri, Değişim Ve Güçlenme. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi 4(1), 3-15
  • Paydar, S. ve Doğan, A. (2019). Öğretmen Adaylarının Açık Ve Uzaktan Öğrenme Ortamlarına Yönelik Görüşleri. Eğitim Ve Teknoloji, 1(2), 154-162.
  • Quadır, Ersoy, S. (2009). Ailede Evle İlgili Fiziksel Yaşam Becerilerini Çocuklara Öğretmede Ebeveyn Rehberliği, Aile Ve Toplum 11(4), 51-61. Sucuoğlu, B. Bayrakdar, U. Şahan, D. ve Karaman, S. (2020). Ev Ortamı Tarama Aracı: Küçük Çocukların Ev Ortamlarının Değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49, 353-374.
  • Şenol, B. F. ve Yaşar, C. M. (2020). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Öğretmen Ve Ebeveyn Gözünden “Özel Eğitim”, Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 439-458.
  • Uyar, E. (2020). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşleri. Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(2).
  • Yayla-Eskici, G. ve Özsevgeç, T. (2019). Yaşam Becerileri İle İlgili Çalışmaların Tematik İçerik Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması. International E-Journal Of Educational Studies (IEJES). 3 (5), 1-15.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nida Bayındır 0000-0001-8329-358X

Yayımlanma Tarihi 28 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Bayındır, N. (2021). İlkokul öğrencilerinin ev içi rollerine ilişkin beklentiler. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 7(3), 127-140. https://doi.org/10.51948/auad.920952