Research Article
BibTex RIS Cite

İnternet üzerinden herkese açık kurs (İHAK) sağlama deneyimi: AtademiX

Year 2016, Volume: 2 Issue: 3, 52 - 74, 31.07.2016

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki ilk kurumsal İnternet Üzerinden Herkese Açık Kurs (İHAK) uygulaması olan AtademiX’e yönelik deneyimleri sunmaktır. Bu kapsamda AtademiX’in kurumsal işleyişi, verilen kursların yapısı ve AtademiX’e yönelik istatistiki bilgilere yer verilmiştir. AtademiX’te kurslar Atatürk Üniversitesi insan kaynakları desteği ve teknik alt yapısıyla yürütülmektedir. Kurslar, internet üzerinden sunulan materyaller, tartışma forumları, ödevler ve ders sonu projeleriyle aktif katılımı destekleyecek şekilde düzenlenmektedir. Ayrıca kursların önemli bir bölümünü kapsayan canlı dersler sayesinde katılımcılar, ders öğretim elemanı ve dersi alan diğer bireyler ile birebir etkileşim imkanına sahip olmaktadırlar. AtademiX’te halka yönelik, sektörel, akademik ve üst düzey akademik düzeyde olmak üzere toplamda 4 farklı kurs konsepti yer almaktadır. AtademiX’e Mayıs 2016 itibariyle 4.500’ü aşkın katılımcı kayıt yaptırmıştır. Katılımcıların %46’sı lisansüstü seviyesinde öğrenim görmektedir. Elde edilen deneyimler sonucunda, kursların öğretim üyeleri tarafından gönüllülük esasına dayalı olarak yürütülmesinin projenin başarısı ve sürdürülebilirliği konusunda önemli bir strateji olduğu görülmüştür.

References

  • Balfour, S. P. (2013). Assessing writing in MOOCs: Automated essay scoring and calibrated peer review. Research & Practice in Assessment, 8(1), 40-48. Belanger, Y., & Thornton, J. (2013). Bioelectricity: A quantitative approach Duke University’s first MOOC. Bolkan, J. (2013). MOOCs Top Open Access for Disruptive Potential. In Campus Technology, Blog, 2013, http://campustechnology.com/articles/2013/10/23/report-moocs-top-openaccess-for-disruptive-potential.aspx. adresinden 8 Eylül 2015 tarihinde alınmıştır. Conole, G. (2013). MOOCs as disruptive technologies: Strategies forenhancing the learner experience and quality of MOOCs. http://www.um.es/ead/red/39/conole.pdf adresinden 2 Eylül 2015 tarihinde alınmıştır. Coutere, B.D. (2014). To MOOC or not to MOOC. Treaning Journal. January 2014, 18-22. Coursera. (2015). https://www.coursera.org/ Christensen, G., Steinmetz, A., Alcorn, B., Bennett, A., Woods, D., & Emanuel, E.J. (2013). The MOOC phenomenon: Who takes massive open online courses and why?. Social Science Research Network. Erişim adresi: http://ssrn.com/abstract=2350964 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2350964 Çelik, E. (2015). Akran değerlendirme yönteminin internet üzerinden herkese açık kurslarda kullanımı: Bir durum çalışması. Yayımlanmış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, Türkiye. Demirci, N. (2014). Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersleri (KAÇD) nedir? ve öğrenme için bizlere neler vaad ediyor?: KAÇD’ler hakkında inceleme- değerlendirme makalesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8(1), 231-256. edX. (2015). https://www.edx.org/ Goldberg, L.R., Bell, E., King, C., O’Mara, C., Mclenerney, F., Robinson, A., & Vickers, J. (2015). Relationship between participants’ level of education and engagement in their completion of the Understanding Dementia Massive Open Online Course. BMC Medical Education, (2015), 1-7, DOI 10.1186/s12909-015-0344-z Hew, K.F., & Cheung, W.S. (2014). Students’ and instructors’ use of massive open online courses (MOOCs): Motivations and challenges. Educational Research Review, 12, 45- 58. Hill, P. (2013). Some validation of MOOC student patterns graphic. http://mfeldstein.com/validation- mooc-student-patterns-graphic/ adresinden 3 Eylül 2015 tarihinde alınmıştır. AUAd 2016, Cilt 2, Sayı 3, 52-74 Aydemir, Çelik, Bingöl, Çakmak Karapınar, Kurşun ve Karaman 71 Hollands, F., & Tirthali, D. (2014). MOOCs: Expectations and reality New York: Columbia University teachers’ college, center for benefit-cost studies of education, 211 pp. http://www.tonybates.ca/2014/05/15/a-balanced-research-report-on-the-hopes-andrealities-of-moocs/#sthash.PbBtrXDH.dpuf adresinden 2 Eylül 2015 tarihinde alınmıştır. Hu, H. (2013). MOOC migration. Diverse: Issues in Higher Education, 30(4), 10–11. Hyman, P. (2012). In the year of disruptive education. Communications of the ACM, 55(12), 20- 22. Jacobs, A. J. (2013). Two cheers for Web U! New York Times, 162(56,113), 1–7. Kassabian, D. (2014). Massive Open Online Courses (MOOCs) at elite, early-adopter universities: Goals, progress, and value proposition. Published doctoral thesis. University of Pennsylvania, Pennsylvania, USA. Knoll, S. (2015). Who takes Massive Open Online Courses (MOOCs)? A HardvardX and MITx study. Erişim Adresi: http://journalistsresource.org/studies/society/education/massive-open-online-coursesmoocs-harvardx-mitx Kop, R. (2011). The challenges to connectivist learning on open online networks: Learning experiences during a massive open online course. International Review of Research in Open and Distance Learning, 12(3), 19–38. Koutropoulos, A., Gallagher, M. S., Abajian, S. C., de Waard, I., Hogue, R. J., Keskin, N. O., & Rodgriguez, C. O. (2012). Emotive vocabulary in MOOCs: Context & participant retention. European Journal of Open, Distance and E-Learning,1. Lederman, D. (2013). Expanding pathways to MOOC credit. Inside Higher Education. http://www.insidehighered.com/news/2013/02/07/ace-deems-5-massive-open-coursesworthy-credit Adresinden 10 Eylül 2015 tarihinde alınmıştır. Marques, J. (2013). A short history of MOOCs and distance learning. http://moocnewsandreviews.com/a-short-history-of-moocs-and-distance-learning. Adresinden 30 Ağustos 2015 tarihinde alınmıştır. MoocGuide. 2015. Benefits and challenges of a MOOC. http://moocguide.wikispaces.com/2.+ Benefits+and+challenges+of+a+MOOC adresinden 19 Ağustos 2015 tarihinde alınmıştır. Peter, S., & Deimann, M. (2013). On the role of openness in education: A historical reconstruction. Open Praxis, 5(1), 7-14. Udacity. (2015). https://www.udacity.com/ Udemy. (2015). https://www.udemy.com/ AUAd 2016, Cilt 2, Sayı 3, 52-74 Aydemir, Çelik, Bingöl, Çakmak Karapınar, Kurşun ve Karaman 72 Yuan, L., & Powell, S. (2013). MOOCs and open education: Implications for higher education. Cetis White Paper, 1-21. Yousef, A. M. F., Chatti, M. A., Schroeder, U., Wosnitza, M., & Jakobs, H. (2014). MOOCs - A Review of the State-of-the-Art. In Proceedings of CSEDU 2014 Conference, 3, (pp. 9-20). INSTICC, 2014. Zimmerman, L. (2011). Critical importance of social interaction in online courses. ETC Journal. http://etcjournal.com/2011/01/02/7050/ adresinden 28 Ağustos 2015 tarihinde alınmıştır.
Year 2016, Volume: 2 Issue: 3, 52 - 74, 31.07.2016

Abstract

References

  • Balfour, S. P. (2013). Assessing writing in MOOCs: Automated essay scoring and calibrated peer review. Research & Practice in Assessment, 8(1), 40-48. Belanger, Y., & Thornton, J. (2013). Bioelectricity: A quantitative approach Duke University’s first MOOC. Bolkan, J. (2013). MOOCs Top Open Access for Disruptive Potential. In Campus Technology, Blog, 2013, http://campustechnology.com/articles/2013/10/23/report-moocs-top-openaccess-for-disruptive-potential.aspx. adresinden 8 Eylül 2015 tarihinde alınmıştır. Conole, G. (2013). MOOCs as disruptive technologies: Strategies forenhancing the learner experience and quality of MOOCs. http://www.um.es/ead/red/39/conole.pdf adresinden 2 Eylül 2015 tarihinde alınmıştır. Coutere, B.D. (2014). To MOOC or not to MOOC. Treaning Journal. January 2014, 18-22. Coursera. (2015). https://www.coursera.org/ Christensen, G., Steinmetz, A., Alcorn, B., Bennett, A., Woods, D., & Emanuel, E.J. (2013). The MOOC phenomenon: Who takes massive open online courses and why?. Social Science Research Network. Erişim adresi: http://ssrn.com/abstract=2350964 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2350964 Çelik, E. (2015). Akran değerlendirme yönteminin internet üzerinden herkese açık kurslarda kullanımı: Bir durum çalışması. Yayımlanmış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, Türkiye. Demirci, N. (2014). Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersleri (KAÇD) nedir? ve öğrenme için bizlere neler vaad ediyor?: KAÇD’ler hakkında inceleme- değerlendirme makalesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8(1), 231-256. edX. (2015). https://www.edx.org/ Goldberg, L.R., Bell, E., King, C., O’Mara, C., Mclenerney, F., Robinson, A., & Vickers, J. (2015). Relationship between participants’ level of education and engagement in their completion of the Understanding Dementia Massive Open Online Course. BMC Medical Education, (2015), 1-7, DOI 10.1186/s12909-015-0344-z Hew, K.F., & Cheung, W.S. (2014). Students’ and instructors’ use of massive open online courses (MOOCs): Motivations and challenges. Educational Research Review, 12, 45- 58. Hill, P. (2013). Some validation of MOOC student patterns graphic. http://mfeldstein.com/validation- mooc-student-patterns-graphic/ adresinden 3 Eylül 2015 tarihinde alınmıştır. AUAd 2016, Cilt 2, Sayı 3, 52-74 Aydemir, Çelik, Bingöl, Çakmak Karapınar, Kurşun ve Karaman 71 Hollands, F., & Tirthali, D. (2014). MOOCs: Expectations and reality New York: Columbia University teachers’ college, center for benefit-cost studies of education, 211 pp. http://www.tonybates.ca/2014/05/15/a-balanced-research-report-on-the-hopes-andrealities-of-moocs/#sthash.PbBtrXDH.dpuf adresinden 2 Eylül 2015 tarihinde alınmıştır. Hu, H. (2013). MOOC migration. Diverse: Issues in Higher Education, 30(4), 10–11. Hyman, P. (2012). In the year of disruptive education. Communications of the ACM, 55(12), 20- 22. Jacobs, A. J. (2013). Two cheers for Web U! New York Times, 162(56,113), 1–7. Kassabian, D. (2014). Massive Open Online Courses (MOOCs) at elite, early-adopter universities: Goals, progress, and value proposition. Published doctoral thesis. University of Pennsylvania, Pennsylvania, USA. Knoll, S. (2015). Who takes Massive Open Online Courses (MOOCs)? A HardvardX and MITx study. Erişim Adresi: http://journalistsresource.org/studies/society/education/massive-open-online-coursesmoocs-harvardx-mitx Kop, R. (2011). The challenges to connectivist learning on open online networks: Learning experiences during a massive open online course. International Review of Research in Open and Distance Learning, 12(3), 19–38. Koutropoulos, A., Gallagher, M. S., Abajian, S. C., de Waard, I., Hogue, R. J., Keskin, N. O., & Rodgriguez, C. O. (2012). Emotive vocabulary in MOOCs: Context & participant retention. European Journal of Open, Distance and E-Learning,1. Lederman, D. (2013). Expanding pathways to MOOC credit. Inside Higher Education. http://www.insidehighered.com/news/2013/02/07/ace-deems-5-massive-open-coursesworthy-credit Adresinden 10 Eylül 2015 tarihinde alınmıştır. Marques, J. (2013). A short history of MOOCs and distance learning. http://moocnewsandreviews.com/a-short-history-of-moocs-and-distance-learning. Adresinden 30 Ağustos 2015 tarihinde alınmıştır. MoocGuide. 2015. Benefits and challenges of a MOOC. http://moocguide.wikispaces.com/2.+ Benefits+and+challenges+of+a+MOOC adresinden 19 Ağustos 2015 tarihinde alınmıştır. Peter, S., & Deimann, M. (2013). On the role of openness in education: A historical reconstruction. Open Praxis, 5(1), 7-14. Udacity. (2015). https://www.udacity.com/ Udemy. (2015). https://www.udemy.com/ AUAd 2016, Cilt 2, Sayı 3, 52-74 Aydemir, Çelik, Bingöl, Çakmak Karapınar, Kurşun ve Karaman 72 Yuan, L., & Powell, S. (2013). MOOCs and open education: Implications for higher education. Cetis White Paper, 1-21. Yousef, A. M. F., Chatti, M. A., Schroeder, U., Wosnitza, M., & Jakobs, H. (2014). MOOCs - A Review of the State-of-the-Art. In Proceedings of CSEDU 2014 Conference, 3, (pp. 9-20). INSTICC, 2014. Zimmerman, L. (2011). Critical importance of social interaction in online courses. ETC Journal. http://etcjournal.com/2011/01/02/7050/ adresinden 28 Ağustos 2015 tarihinde alınmıştır.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Melike Aydemir This is me

Embiya Çelik This is me

İsa Bingöl

Derya Çakmak Karapınar

Engin Kurşun

Selçuk Karaman This is me

Publication Date July 31, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Aydemir, M., Çelik, E., Bingöl, İ., Çakmak Karapınar, D., et al. (2016). İnternet üzerinden herkese açık kurs (İHAK) sağlama deneyimi: AtademiX. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 52-74.