İnternet üzerinden herkese açık kurs (İHAK) sağlama deneyimi: AtademiX
Year 2016,
Volume: 2 Issue: 3, 52 - 74, 31.07.2016
Melike Aydemir
Embiya Çelik
İsa Bingöl
,
Derya Çakmak Karapınar
,
Engin Kurşun
,
Selçuk Karaman
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki ilk kurumsal İnternet Üzerinden Herkese Açık Kurs (İHAK) uygulaması olan AtademiX’e yönelik deneyimleri sunmaktır. Bu kapsamda AtademiX’in kurumsal işleyişi, verilen kursların yapısı ve AtademiX’e yönelik istatistiki bilgilere yer verilmiştir. AtademiX’te kurslar Atatürk Üniversitesi insan kaynakları desteği ve teknik alt yapısıyla yürütülmektedir. Kurslar, internet üzerinden sunulan materyaller, tartışma forumları, ödevler ve ders sonu projeleriyle aktif katılımı destekleyecek şekilde düzenlenmektedir. Ayrıca kursların önemli bir bölümünü kapsayan canlı dersler sayesinde katılımcılar, ders öğretim elemanı ve dersi alan diğer bireyler ile birebir etkileşim imkanına sahip olmaktadırlar. AtademiX’te halka yönelik, sektörel, akademik ve üst düzey akademik düzeyde olmak üzere toplamda 4 farklı kurs konsepti yer almaktadır. AtademiX’e Mayıs 2016 itibariyle 4.500’ü aşkın katılımcı kayıt yaptırmıştır. Katılımcıların %46’sı lisansüstü seviyesinde öğrenim görmektedir. Elde edilen deneyimler sonucunda, kursların öğretim üyeleri tarafından gönüllülük esasına dayalı olarak yürütülmesinin projenin başarısı ve sürdürülebilirliği konusunda önemli bir strateji olduğu görülmüştür.
References
- Balfour, S. P. (2013). Assessing writing in MOOCs: Automated essay scoring and calibrated peer
review. Research & Practice in Assessment, 8(1), 40-48.
Belanger, Y., & Thornton, J. (2013). Bioelectricity: A quantitative approach Duke University’s
first MOOC.
Bolkan, J. (2013). MOOCs Top Open Access for Disruptive Potential. In Campus Technology,
Blog, 2013, http://campustechnology.com/articles/2013/10/23/report-moocs-top-openaccess-for-disruptive-potential.aspx.
adresinden 8 Eylül 2015 tarihinde alınmıştır.
Conole, G. (2013). MOOCs as disruptive technologies: Strategies forenhancing the learner
experience and quality of MOOCs. http://www.um.es/ead/red/39/conole.pdf adresinden 2
Eylül 2015 tarihinde alınmıştır.
Coutere, B.D. (2014). To MOOC or not to MOOC. Treaning Journal. January 2014, 18-22.
Coursera. (2015). https://www.coursera.org/
Christensen, G., Steinmetz, A., Alcorn, B., Bennett, A., Woods, D., & Emanuel, E.J. (2013).
The MOOC phenomenon: Who takes massive open online courses and why?. Social
Science Research Network. Erişim adresi: http://ssrn.com/abstract=2350964 or
http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2350964
Çelik, E. (2015). Akran değerlendirme yönteminin internet üzerinden herkese açık kurslarda
kullanımı: Bir durum çalışması. Yayımlanmış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim
Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, Türkiye.
Demirci, N. (2014). Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersleri (KAÇD) nedir? ve öğrenme için bizlere
neler vaad ediyor?: KAÇD’ler hakkında inceleme- değerlendirme makalesi. Necatibey
Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8(1), 231-256.
edX. (2015). https://www.edx.org/
Goldberg, L.R., Bell, E., King, C., O’Mara, C., Mclenerney, F., Robinson, A., & Vickers, J.
(2015). Relationship between participants’ level of education and engagement in their
completion of the Understanding Dementia Massive Open Online Course. BMC Medical
Education, (2015), 1-7, DOI 10.1186/s12909-015-0344-z
Hew, K.F., & Cheung, W.S. (2014). Students’ and instructors’ use of massive open online
courses (MOOCs): Motivations and challenges. Educational Research Review, 12, 45-
58.
Hill, P. (2013). Some validation of MOOC student patterns graphic.
http://mfeldstein.com/validation- mooc-student-patterns-graphic/ adresinden 3 Eylül 2015
tarihinde alınmıştır.
AUAd 2016, Cilt 2, Sayı 3, 52-74 Aydemir, Çelik, Bingöl, Çakmak Karapınar, Kurşun ve Karaman
71
Hollands, F., & Tirthali, D. (2014). MOOCs: Expectations and reality New York: Columbia
University teachers’ college, center for benefit-cost studies of education, 211 pp.
http://www.tonybates.ca/2014/05/15/a-balanced-research-report-on-the-hopes-andrealities-of-moocs/#sthash.PbBtrXDH.dpuf
adresinden 2 Eylül 2015 tarihinde alınmıştır.
Hu, H. (2013). MOOC migration. Diverse: Issues in Higher Education, 30(4), 10–11.
Hyman, P. (2012). In the year of disruptive education. Communications of the ACM, 55(12), 20-
22.
Jacobs, A. J. (2013). Two cheers for Web U! New York Times, 162(56,113), 1–7.
Kassabian, D. (2014). Massive Open Online Courses (MOOCs) at elite, early-adopter
universities: Goals, progress, and value proposition. Published doctoral thesis. University
of Pennsylvania, Pennsylvania, USA.
Knoll, S. (2015). Who takes Massive Open Online Courses (MOOCs)? A HardvardX and
MITx study. Erişim Adresi:
http://journalistsresource.org/studies/society/education/massive-open-online-coursesmoocs-harvardx-mitx
Kop, R. (2011). The challenges to connectivist learning on open online networks: Learning
experiences during a massive open online course. International Review of Research in Open
and Distance Learning, 12(3), 19–38.
Koutropoulos, A., Gallagher, M. S., Abajian, S. C., de Waard, I., Hogue, R. J., Keskin, N. O., &
Rodgriguez, C. O. (2012). Emotive vocabulary in MOOCs: Context & participant retention.
European Journal of Open, Distance and E-Learning,1.
Lederman, D. (2013). Expanding pathways to MOOC credit. Inside Higher Education.
http://www.insidehighered.com/news/2013/02/07/ace-deems-5-massive-open-coursesworthy-credit
Adresinden 10 Eylül 2015 tarihinde alınmıştır.
Marques, J. (2013). A short history of MOOCs and distance learning.
http://moocnewsandreviews.com/a-short-history-of-moocs-and-distance-learning.
Adresinden 30 Ağustos 2015 tarihinde alınmıştır.
MoocGuide. 2015. Benefits and challenges of a MOOC. http://moocguide.wikispaces.com/2.+
Benefits+and+challenges+of+a+MOOC adresinden 19 Ağustos 2015 tarihinde alınmıştır.
Peter, S., & Deimann, M. (2013). On the role of openness in education: A historical
reconstruction. Open Praxis, 5(1), 7-14.
Udacity. (2015). https://www.udacity.com/
Udemy. (2015). https://www.udemy.com/
AUAd 2016, Cilt 2, Sayı 3, 52-74 Aydemir, Çelik, Bingöl, Çakmak Karapınar, Kurşun ve Karaman
72
Yuan, L., & Powell, S. (2013). MOOCs and open education: Implications for higher education.
Cetis White Paper, 1-21.
Yousef, A. M. F., Chatti, M. A., Schroeder, U., Wosnitza, M., & Jakobs, H. (2014). MOOCs - A
Review of the State-of-the-Art. In Proceedings of CSEDU 2014 Conference, 3, (pp. 9-20).
INSTICC, 2014.
Zimmerman, L. (2011). Critical importance of social interaction in online courses. ETC Journal.
http://etcjournal.com/2011/01/02/7050/ adresinden 28 Ağustos 2015 tarihinde alınmıştır.
Year 2016,
Volume: 2 Issue: 3, 52 - 74, 31.07.2016
Melike Aydemir
Embiya Çelik
İsa Bingöl
,
Derya Çakmak Karapınar
,
Engin Kurşun
,
Selçuk Karaman
References
- Balfour, S. P. (2013). Assessing writing in MOOCs: Automated essay scoring and calibrated peer
review. Research & Practice in Assessment, 8(1), 40-48.
Belanger, Y., & Thornton, J. (2013). Bioelectricity: A quantitative approach Duke University’s
first MOOC.
Bolkan, J. (2013). MOOCs Top Open Access for Disruptive Potential. In Campus Technology,
Blog, 2013, http://campustechnology.com/articles/2013/10/23/report-moocs-top-openaccess-for-disruptive-potential.aspx.
adresinden 8 Eylül 2015 tarihinde alınmıştır.
Conole, G. (2013). MOOCs as disruptive technologies: Strategies forenhancing the learner
experience and quality of MOOCs. http://www.um.es/ead/red/39/conole.pdf adresinden 2
Eylül 2015 tarihinde alınmıştır.
Coutere, B.D. (2014). To MOOC or not to MOOC. Treaning Journal. January 2014, 18-22.
Coursera. (2015). https://www.coursera.org/
Christensen, G., Steinmetz, A., Alcorn, B., Bennett, A., Woods, D., & Emanuel, E.J. (2013).
The MOOC phenomenon: Who takes massive open online courses and why?. Social
Science Research Network. Erişim adresi: http://ssrn.com/abstract=2350964 or
http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2350964
Çelik, E. (2015). Akran değerlendirme yönteminin internet üzerinden herkese açık kurslarda
kullanımı: Bir durum çalışması. Yayımlanmış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim
Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, Türkiye.
Demirci, N. (2014). Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersleri (KAÇD) nedir? ve öğrenme için bizlere
neler vaad ediyor?: KAÇD’ler hakkında inceleme- değerlendirme makalesi. Necatibey
Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8(1), 231-256.
edX. (2015). https://www.edx.org/
Goldberg, L.R., Bell, E., King, C., O’Mara, C., Mclenerney, F., Robinson, A., & Vickers, J.
(2015). Relationship between participants’ level of education and engagement in their
completion of the Understanding Dementia Massive Open Online Course. BMC Medical
Education, (2015), 1-7, DOI 10.1186/s12909-015-0344-z
Hew, K.F., & Cheung, W.S. (2014). Students’ and instructors’ use of massive open online
courses (MOOCs): Motivations and challenges. Educational Research Review, 12, 45-
58.
Hill, P. (2013). Some validation of MOOC student patterns graphic.
http://mfeldstein.com/validation- mooc-student-patterns-graphic/ adresinden 3 Eylül 2015
tarihinde alınmıştır.
AUAd 2016, Cilt 2, Sayı 3, 52-74 Aydemir, Çelik, Bingöl, Çakmak Karapınar, Kurşun ve Karaman
71
Hollands, F., & Tirthali, D. (2014). MOOCs: Expectations and reality New York: Columbia
University teachers’ college, center for benefit-cost studies of education, 211 pp.
http://www.tonybates.ca/2014/05/15/a-balanced-research-report-on-the-hopes-andrealities-of-moocs/#sthash.PbBtrXDH.dpuf
adresinden 2 Eylül 2015 tarihinde alınmıştır.
Hu, H. (2013). MOOC migration. Diverse: Issues in Higher Education, 30(4), 10–11.
Hyman, P. (2012). In the year of disruptive education. Communications of the ACM, 55(12), 20-
22.
Jacobs, A. J. (2013). Two cheers for Web U! New York Times, 162(56,113), 1–7.
Kassabian, D. (2014). Massive Open Online Courses (MOOCs) at elite, early-adopter
universities: Goals, progress, and value proposition. Published doctoral thesis. University
of Pennsylvania, Pennsylvania, USA.
Knoll, S. (2015). Who takes Massive Open Online Courses (MOOCs)? A HardvardX and
MITx study. Erişim Adresi:
http://journalistsresource.org/studies/society/education/massive-open-online-coursesmoocs-harvardx-mitx
Kop, R. (2011). The challenges to connectivist learning on open online networks: Learning
experiences during a massive open online course. International Review of Research in Open
and Distance Learning, 12(3), 19–38.
Koutropoulos, A., Gallagher, M. S., Abajian, S. C., de Waard, I., Hogue, R. J., Keskin, N. O., &
Rodgriguez, C. O. (2012). Emotive vocabulary in MOOCs: Context & participant retention.
European Journal of Open, Distance and E-Learning,1.
Lederman, D. (2013). Expanding pathways to MOOC credit. Inside Higher Education.
http://www.insidehighered.com/news/2013/02/07/ace-deems-5-massive-open-coursesworthy-credit
Adresinden 10 Eylül 2015 tarihinde alınmıştır.
Marques, J. (2013). A short history of MOOCs and distance learning.
http://moocnewsandreviews.com/a-short-history-of-moocs-and-distance-learning.
Adresinden 30 Ağustos 2015 tarihinde alınmıştır.
MoocGuide. 2015. Benefits and challenges of a MOOC. http://moocguide.wikispaces.com/2.+
Benefits+and+challenges+of+a+MOOC adresinden 19 Ağustos 2015 tarihinde alınmıştır.
Peter, S., & Deimann, M. (2013). On the role of openness in education: A historical
reconstruction. Open Praxis, 5(1), 7-14.
Udacity. (2015). https://www.udacity.com/
Udemy. (2015). https://www.udemy.com/
AUAd 2016, Cilt 2, Sayı 3, 52-74 Aydemir, Çelik, Bingöl, Çakmak Karapınar, Kurşun ve Karaman
72
Yuan, L., & Powell, S. (2013). MOOCs and open education: Implications for higher education.
Cetis White Paper, 1-21.
Yousef, A. M. F., Chatti, M. A., Schroeder, U., Wosnitza, M., & Jakobs, H. (2014). MOOCs - A
Review of the State-of-the-Art. In Proceedings of CSEDU 2014 Conference, 3, (pp. 9-20).
INSTICC, 2014.
Zimmerman, L. (2011). Critical importance of social interaction in online courses. ETC Journal.
http://etcjournal.com/2011/01/02/7050/ adresinden 28 Ağustos 2015 tarihinde alınmıştır.