Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi soru yazarlarının ölçme ve değerlendirme seminerlerine ilişkin görüşleri
Yıl 2017,
Cilt: 3 Sayı: 3, 9 - 46, 31.07.2017
Nejdet Karadağ
Murat Akyıldız
,
Alper Tolga Kumtepe
,
Hüseyin Reha Akgün
Öz
Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sisteminde sınav sorularının hazırlanmasında görev alan soru yazarlarının kendilerine yönelik olarak gerçekleştirilen ölçme ve değerlendirme seminerlerine ilişkin görüşleri incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar, seminerlerin soru yazarlarının soru hazırlama teknikleri, madde analizi inceleme ve yorumlama konularındaki bilgi ve becerilerini artırdığını ortaya koymuştur.
Kaynakça
- Gelbal, S. (2013). Ölçme ve değerlendirme. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını No:
1802
Gunawardena, C. N., & LaPointe, D. K. (2003). Planning and management of student
assessment. Planning & Management in Distance Education (Ed: S. Panda). London:
Kogan Page, 195-205.
İşman, A. ve Eskicumalı, A. (2001). Eğitimde planlama ve değerlendirme (3. baskı).
Adapazarı: Değişim Yayınları.
İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. (4. baskı). Ankara: Pegem akademi.
Karadağ, N. (2014). Açık ve Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme: Mega
Üniversitelerdeki Uygulamalar. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü. Eskişehir.
Lindler, P. (1998). Assessment tools for distance learning: A review of the literature.
Washington State Board for Comunity and Technical Colleges, Olympia.
http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED426725.pdf
McIsaac, M.S., & Gunawardena, C.N. (1996). Distance education. Handbook of research for
educational communications and technology (Ed: D. Jonassen). New York: Simon and
Schuster Macmillan, ss. 403.
Osters, S. ve Tiu, F.S. (2003). Writing measurable learning outcomes. 3. Annual Texas A&M
Assessment Konferansı’nda sunulan bildiri. College Station, TX.
Puspitasari, K.A. (2010). Student assessment. Policy and Practice in Asian Distance
Education (Ed: T. Belawati ve J. Baggaley). New Delhi: SAGE, pp.60-65.
Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M., & Zvacek, S. (2012). Teaching and learning at a
distance: Foundations of distance education (3. Baskı). New Jersey: Prentice Hall.
Thorpe, M. (1998). Assessment and third generation distance education. Distance Education,
19(2), 265-286.
Zhang, W., Tsui, C., Jedege, O., Ng, F., & Kowk, L. (2002). A comparison of distance
education in selected Asian open universities. 14. Annual Conference of Asian
Association of Open Universities Konferansı’nda sunulan bildiri. Manila, Philippines.
http://www.ouhk.edu.hk/cridal/gdenet/Management/Governance/EAM11A.html.