Research Article
BibTex RIS Cite

Nesnelerin interneti teknolojisinin eğitim ortamlarında kullanımı

Year 2018, Volume: 4 Issue: 1, 94 - 111, 31.01.2018

Abstract

Nesnelerin İnterneti kavramı son yıllarda bilişim alanında ortaya çıkan yeni bir paradigma olarak tüm dikkatleri üzerine çekmiştir. Bu kavram, pek çok alanı etkilediği gibi hem geleneksel eğitim alanında, hem de açık ve uzaktan öğrenmede bazı yenilikler getirecek potansiyel taşımaktadır. Nesnelerin İnterneti, nesnelerin, cihazların veya eşyaların birbirine gelişmiş iletişim teknolojileri aracılığıyla çeşitli şekillerde bağlanması ve bu cansız varlıkların birbirleriyle iletişim kurar hale gelmesi şeklinde tanımlanan bir kavramdır. Bu kapsamda, ilk olarak Nesnelerin İnterneti teknolojisinin alanyazındaki tanımlarına ve tarihçesine yer verilmektedir. Nesnelerin İnterneti konusunda akademik yayınların mevcut durumuna ve teknolojik eğilim raporlarına göz atılmaktadır. Ayrıca, Nesnelerin İnterneti teknolojisinin kullanıldığı alanlara ayrı bir başlıkta yer verilmektedir. Geleneksel eğitim süreçlerinde Nesnelerin İnterneti teknolojisinin kullanımıyla ilgili açıklamalar yapıldıktan sonra, geleneksel sınıflarda yürütülen eğitimden çeşitli yönlerden farklı özellikler içeren açık ve uzaktan öğrenme sistemlerinde Nesnelerin İnterneti teknolojisinin kullanımıyla ilgili alanyazındaki örnek uygulamalar sunulmaktadır. Son bölümde ise, Nesnelerin İnternetinin kullanımıyla ilgili tartışmalar yapılmakta ve öneriler sıralanmaktadır.

References

  • Adams Becker, S., Cummins, M., Davis, A., Freeman, A., Hall Giesinger, C., & Ananthanarayanan, V. (2017). NMC horizon report: 2017 higher education edition. Austin, Texas: The New Media Consortium.
  • Akkuş, S. (2016). Nesnelerin interneti teknolojisinde güvenli veri iletişimi-programlanabilir fiziksel platformlar arasında wep algoritması ile kriptolu veri haberleşmesi uygulaması. Marmara Fen Bilimleri Dergisi, 28(3), 100-111.
  • Aktaş, F., Çeken, C., & Erdemli, Y. E. (2016). Nesnelerin interneti teknolojisinin biyomedikal alanındaki uygulamaları. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, 4(1).
  • Arıs, A., Oktug, S. F., & Yalçın, S. B. Ö. (2015). Nesnelerin interneti güvenligi: servis engelleme saldırıları internet-of-things security: denial of service attacks. 23th Signal Processing and Communications Applications Conference (SIU), Malatya, Turkey.
  • Arslan, K., & Kırbaş, İ. (2016). Nesnelerin interneti uygulamaları için algılayıcı/eyleyici kablosuz düğüm ilk örneği geliştirme. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, (1), 35-43.
  • Ashton, K. (2009). That ‘internet of things’ thing. RFiD Journal, 22(7), 97-114.
  • Atzori, L., Iera, A., & Morabito, G. (2010). The internet of things: A survey. Computer Networks, 54(15), 2787-2805.
  • Bao, Y. F. (2016). Analysis of the learning evaluation of distance education based on the Internet of Things. World Transactions on Engineering and Technology Education 14(1), 168-172.
  • Bozdoğan, Z. (2015). Nesnelerin interneti için mimari tasarımı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Düzce Üniversitesi.
  • Bozuklu, M. (2016). Çevresel veriler ile gerçek zamanlı nesnelerin interneti uygulaması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi.
  • Cisco (2013). The internet of everything and the connected athlete: this changes… everything. White Paper. https://www.cisco.com/c/en/us/solutions/collateral/service-provider/mobileinternet/white_paper_c11-711705.html (Erişim Tarihi: 13.11.2017).
  • Cisco (2014). The cisco connected learning experience strategies for higher education. White Paper. https://www.cisco.com/c/dam/en_us/solutions/industries/docs/education/learningexperience-whitepaper.pdf (Erişim Tarihi: 22.12.2017).
  • Çamurcu, Y., Can, B., Nizam, A., Özhan, O., & Kocatepe, Ü. (2014). Gömülü ve akıllı sistemler öğretimi ve laboratuvarı, fatih sultan mehmet vakıf üniversitesi örneği. https://core.ac.uk/download/pdf/50613832.pdf (Erişim Tarihi: 13.12.2017).
  • Deng, Z., & Sang, Q. (2010). The applications and thinking of the Internet of Things in education. Journal of WUXI Institute of Technology.
  • Educause (2014). The internet of things. https://library.educause.edu/~/media/files/library/2014/10/eli7113-pdf.pdf (Erişim Tarihi: 10.12.2017).
  • eLearning Industry (2016). The internet of things smart school infographic. http://elearninginfographics.com/the-internet-of-things-smart-school-infographic/ (Erişim Tarihi: 19.11.2017).
  • Erdem, Ö. (2015). HoneyThing: Nesnelerin interneti için tuzak sistem. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Şehir Üniversitesi.
  • Fırat, M. (2016). 21. yüzyılda uzaktan öğretimde paradigma değişimi. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 6(2).
  • Fırat, M., Kılınç, H., & Yüzer, T. V. (2018). Level of intrinsic motivation of distance education students in e‐learning environments. Journal of Computer Assisted Learning, 34 (1), 63– 70. doi: 10.1111/jcal.12214
  • Gartner (2016). Gartner's 2016 hype cycle for emerging technologies identifies three key trends that organizations must track to gain competitive advantage. http://www.gartner.com/newsroom/id/3412017 (Erişim Tarihi: 17.10.2017).
  • Gartner (2017). Top trends in the gartner hype cycle for emerging technologies, 2017. https://www.gartner.com/smarterwithgartner/top-trends-in-the-gartner-hype-cycle-foremerging-technologies-2017/ (Erişim Tarihi: 1.1.2018).
  • Gluhak, A., Krco, S., Nati, M., Pfisterer, D., Mitton, N., & Razafindralambo, T. (2011). A survey on facilities for experimental internet of things research. IEEE Communications Magazine, 49(11).
  • Gonzalez, G. R., Organero, M. M., & Kloos, C. D. (2008). Early infrastructure of an Internet of Things in Spaces for Learning. In Advanced Learning Technologies, 2008. ICALT'08. Eighth IEEE International Conference on (pp. 381-383). IEEE.
  • Gómez, J., Huete, J. F., Hoyos, O., Perez, L., & Grigori, D. (2013). Interaction system based on internet of things as support for education. Procedia Computer Science, 21, 132-139.
  • Gözüaçık, N. (2015). IOT ağlarında kullanılan RPL için ebeveyn temelli yönlendirme algoritması.
  • Gubbi, J., Buyya, R., Marusic, S., & Palaniswami, M. (2013). Internet of Things (IoT): A vision, architectural elements, and future directions. Future Generation Computer Systems, 29(7), 1645-1660.
  • Hennick, C. (2016). Internet of things: coming to your campus soon. https://edtechmagazine.com/higher/article/2016/08/internet-things-coming-your-campussooner-you-think (Erişim Tarihi: 13.11.2017).
  • Hilton, S. (2013). M2M insights for mobile network operators. Analysys Mason Limited, London.
  • Horowitz, E. (2015). A peek at a ‘smart’ classroom powered by the internet of things. https://www.edsurge.com/news/2015-08-11-a-peek-at-a-smart-classroom-powered-by-theinternet-of-things (Erişim Tarihi: 02.01.2018).
  • ITU (2005). The internet of things. ITU Internet Reports. https://www.itu.int/net/wsis/tunis/newsroom/stats/The-Internet-of-Things-2005.pdf (Erişim Tarihi: 02.01.2018).
  • Kopetz, H. (2011). Internet of things. In Real-time systems (pp. 307-323). Springer US.
  • Kortuem, G., Bandara, A. K., Smith, N., Richards, M., & Petre, M. (2013). Educating the Internetof-Things generation. Computer, 46(2), 53-61.
  • Lamri, M., Akrouf, S., Boubetra, A., Merabet, A., Selmani, L., & Boubetra, D. (2014). From local teaching to distant teaching through IoT interoperability. In Interactive Mobile Communication Technologies and Learning (IMCL), 2014 International Conference on (pp. 107-110). IEEE.
  • Lee, G., & Crespi, N. (2010). Shaping future service environments with the cloud and internet of things: networking challenges and service evolution. Leveraging Applications of Formal Methods, Verification, and Validation, 399-410.
  • Lee, G. M., Crespi, N., Choi, J. K., & Boussard, M. (2013). Internet of things. In Evolution of Telecommunication Services (pp. 257-282). Springer Berlin Heidelberg.
  • Marquez, J., Villanueva, J., Solarte, Z., & Garcia, A. (2016). IoT in education: Integration of objects with virtual academic communities. In New Advances in Information Systems and Technologies (pp. 201-212). Springer International Publishing.
  • Meola, A. (2016). How IoT in education is changing the way we learn. Business Insider. http://www.businessinsider.com/internet-of-things-education-2016-9 (Erişim Tarihi: 14.11.2017).
  • Morpus, N. (2016). What you need to know about the internet of things for education. Capterra. https://blog.capterra.com/what-you-need-to-know-about-the-internet-of-things-foreducation/ (Erişim Tarihi: 23.09.2017).
  • Selinger, M., Sepulveda, A., & Buchan, J. (2013). Education and the internet of everything, how ubiquitous connectedness can help transform pedagogy. CISCO. http://www.cisco.com/c/dam/en_us/solutions/industries/docs/education/education_internet. pdf (Erişim Tarihi: 17.11.2017).
  • Spice, B. (2015). CMU leads google expedition to create technology for “internet of thıngs”. http://www.cmu.edu/news/stories/archives/2015/july/google-internet-of-things.html (Erişim Tarihi: 10.11.2017).
  • Söğüt, E., & Erdem, O. A. (2017). Günümüzün vazgeçilmez sistemleri: nesnelerin haberleşmesi ve kullanılan teknolojiler. AB 2017 Akademik Bilişim Konferansları, Aksaray.
  • Şişmanyazıcı, D., & Doğan, B. (2016). Nesnelerin internetinde veri madenciliği data mining on internet of things. International Conference on Computer Science and Engineering.
  • Suo, H., Wan, J., Zou, C., & Liu, J. (2012). Security in the internet of things: a review. In Computer Science and Electronics Engineering (ICCSEE), 2012 international conference on (Vol. 3, pp. 648-651). IEEE.
  • Torğul, B. (2015). Nesnelerin interneti ile kapalı döngü tedarik zinciri optimizasyonu: yeni bir model önerisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi.
  • Ulaş, S. (2015). Nesnelerin interneti ekosisteminde makineler arası özerk iletişim. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi. VisionMobile (2015). IoT report. http://www.visionmobile.com/reports/
  • Wang, Y. (2010). English interactive teaching model which based upon Internet of Things. In Computer Application and System Modeling (ICCASM), 2010 International Conference on (Vol. 13, pp. V13-587). IEEE.
  • Weber, R. H., & Weber, R. (2010). Internet of things (Vol. 12). New York, NY, USA:: Springer.
  • Wortmann, F., & Flüchter, K. (2015). Internet of things. Business & Information Systems Engineering, 57(3), 221-224.
  • Yang, Y., & Yu, K. (2016). Construction of distance education classroom in architecture specialty based on internet of things technology. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 11(5).
Year 2018, Volume: 4 Issue: 1, 94 - 111, 31.01.2018

Abstract

References

  • Adams Becker, S., Cummins, M., Davis, A., Freeman, A., Hall Giesinger, C., & Ananthanarayanan, V. (2017). NMC horizon report: 2017 higher education edition. Austin, Texas: The New Media Consortium.
  • Akkuş, S. (2016). Nesnelerin interneti teknolojisinde güvenli veri iletişimi-programlanabilir fiziksel platformlar arasında wep algoritması ile kriptolu veri haberleşmesi uygulaması. Marmara Fen Bilimleri Dergisi, 28(3), 100-111.
  • Aktaş, F., Çeken, C., & Erdemli, Y. E. (2016). Nesnelerin interneti teknolojisinin biyomedikal alanındaki uygulamaları. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, 4(1).
  • Arıs, A., Oktug, S. F., & Yalçın, S. B. Ö. (2015). Nesnelerin interneti güvenligi: servis engelleme saldırıları internet-of-things security: denial of service attacks. 23th Signal Processing and Communications Applications Conference (SIU), Malatya, Turkey.
  • Arslan, K., & Kırbaş, İ. (2016). Nesnelerin interneti uygulamaları için algılayıcı/eyleyici kablosuz düğüm ilk örneği geliştirme. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, (1), 35-43.
  • Ashton, K. (2009). That ‘internet of things’ thing. RFiD Journal, 22(7), 97-114.
  • Atzori, L., Iera, A., & Morabito, G. (2010). The internet of things: A survey. Computer Networks, 54(15), 2787-2805.
  • Bao, Y. F. (2016). Analysis of the learning evaluation of distance education based on the Internet of Things. World Transactions on Engineering and Technology Education 14(1), 168-172.
  • Bozdoğan, Z. (2015). Nesnelerin interneti için mimari tasarımı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Düzce Üniversitesi.
  • Bozuklu, M. (2016). Çevresel veriler ile gerçek zamanlı nesnelerin interneti uygulaması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi.
  • Cisco (2013). The internet of everything and the connected athlete: this changes… everything. White Paper. https://www.cisco.com/c/en/us/solutions/collateral/service-provider/mobileinternet/white_paper_c11-711705.html (Erişim Tarihi: 13.11.2017).
  • Cisco (2014). The cisco connected learning experience strategies for higher education. White Paper. https://www.cisco.com/c/dam/en_us/solutions/industries/docs/education/learningexperience-whitepaper.pdf (Erişim Tarihi: 22.12.2017).
  • Çamurcu, Y., Can, B., Nizam, A., Özhan, O., & Kocatepe, Ü. (2014). Gömülü ve akıllı sistemler öğretimi ve laboratuvarı, fatih sultan mehmet vakıf üniversitesi örneği. https://core.ac.uk/download/pdf/50613832.pdf (Erişim Tarihi: 13.12.2017).
  • Deng, Z., & Sang, Q. (2010). The applications and thinking of the Internet of Things in education. Journal of WUXI Institute of Technology.
  • Educause (2014). The internet of things. https://library.educause.edu/~/media/files/library/2014/10/eli7113-pdf.pdf (Erişim Tarihi: 10.12.2017).
  • eLearning Industry (2016). The internet of things smart school infographic. http://elearninginfographics.com/the-internet-of-things-smart-school-infographic/ (Erişim Tarihi: 19.11.2017).
  • Erdem, Ö. (2015). HoneyThing: Nesnelerin interneti için tuzak sistem. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Şehir Üniversitesi.
  • Fırat, M. (2016). 21. yüzyılda uzaktan öğretimde paradigma değişimi. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 6(2).
  • Fırat, M., Kılınç, H., & Yüzer, T. V. (2018). Level of intrinsic motivation of distance education students in e‐learning environments. Journal of Computer Assisted Learning, 34 (1), 63– 70. doi: 10.1111/jcal.12214
  • Gartner (2016). Gartner's 2016 hype cycle for emerging technologies identifies three key trends that organizations must track to gain competitive advantage. http://www.gartner.com/newsroom/id/3412017 (Erişim Tarihi: 17.10.2017).
  • Gartner (2017). Top trends in the gartner hype cycle for emerging technologies, 2017. https://www.gartner.com/smarterwithgartner/top-trends-in-the-gartner-hype-cycle-foremerging-technologies-2017/ (Erişim Tarihi: 1.1.2018).
  • Gluhak, A., Krco, S., Nati, M., Pfisterer, D., Mitton, N., & Razafindralambo, T. (2011). A survey on facilities for experimental internet of things research. IEEE Communications Magazine, 49(11).
  • Gonzalez, G. R., Organero, M. M., & Kloos, C. D. (2008). Early infrastructure of an Internet of Things in Spaces for Learning. In Advanced Learning Technologies, 2008. ICALT'08. Eighth IEEE International Conference on (pp. 381-383). IEEE.
  • Gómez, J., Huete, J. F., Hoyos, O., Perez, L., & Grigori, D. (2013). Interaction system based on internet of things as support for education. Procedia Computer Science, 21, 132-139.
  • Gözüaçık, N. (2015). IOT ağlarında kullanılan RPL için ebeveyn temelli yönlendirme algoritması.
  • Gubbi, J., Buyya, R., Marusic, S., & Palaniswami, M. (2013). Internet of Things (IoT): A vision, architectural elements, and future directions. Future Generation Computer Systems, 29(7), 1645-1660.
  • Hennick, C. (2016). Internet of things: coming to your campus soon. https://edtechmagazine.com/higher/article/2016/08/internet-things-coming-your-campussooner-you-think (Erişim Tarihi: 13.11.2017).
  • Hilton, S. (2013). M2M insights for mobile network operators. Analysys Mason Limited, London.
  • Horowitz, E. (2015). A peek at a ‘smart’ classroom powered by the internet of things. https://www.edsurge.com/news/2015-08-11-a-peek-at-a-smart-classroom-powered-by-theinternet-of-things (Erişim Tarihi: 02.01.2018).
  • ITU (2005). The internet of things. ITU Internet Reports. https://www.itu.int/net/wsis/tunis/newsroom/stats/The-Internet-of-Things-2005.pdf (Erişim Tarihi: 02.01.2018).
  • Kopetz, H. (2011). Internet of things. In Real-time systems (pp. 307-323). Springer US.
  • Kortuem, G., Bandara, A. K., Smith, N., Richards, M., & Petre, M. (2013). Educating the Internetof-Things generation. Computer, 46(2), 53-61.
  • Lamri, M., Akrouf, S., Boubetra, A., Merabet, A., Selmani, L., & Boubetra, D. (2014). From local teaching to distant teaching through IoT interoperability. In Interactive Mobile Communication Technologies and Learning (IMCL), 2014 International Conference on (pp. 107-110). IEEE.
  • Lee, G., & Crespi, N. (2010). Shaping future service environments with the cloud and internet of things: networking challenges and service evolution. Leveraging Applications of Formal Methods, Verification, and Validation, 399-410.
  • Lee, G. M., Crespi, N., Choi, J. K., & Boussard, M. (2013). Internet of things. In Evolution of Telecommunication Services (pp. 257-282). Springer Berlin Heidelberg.
  • Marquez, J., Villanueva, J., Solarte, Z., & Garcia, A. (2016). IoT in education: Integration of objects with virtual academic communities. In New Advances in Information Systems and Technologies (pp. 201-212). Springer International Publishing.
  • Meola, A. (2016). How IoT in education is changing the way we learn. Business Insider. http://www.businessinsider.com/internet-of-things-education-2016-9 (Erişim Tarihi: 14.11.2017).
  • Morpus, N. (2016). What you need to know about the internet of things for education. Capterra. https://blog.capterra.com/what-you-need-to-know-about-the-internet-of-things-foreducation/ (Erişim Tarihi: 23.09.2017).
  • Selinger, M., Sepulveda, A., & Buchan, J. (2013). Education and the internet of everything, how ubiquitous connectedness can help transform pedagogy. CISCO. http://www.cisco.com/c/dam/en_us/solutions/industries/docs/education/education_internet. pdf (Erişim Tarihi: 17.11.2017).
  • Spice, B. (2015). CMU leads google expedition to create technology for “internet of thıngs”. http://www.cmu.edu/news/stories/archives/2015/july/google-internet-of-things.html (Erişim Tarihi: 10.11.2017).
  • Söğüt, E., & Erdem, O. A. (2017). Günümüzün vazgeçilmez sistemleri: nesnelerin haberleşmesi ve kullanılan teknolojiler. AB 2017 Akademik Bilişim Konferansları, Aksaray.
  • Şişmanyazıcı, D., & Doğan, B. (2016). Nesnelerin internetinde veri madenciliği data mining on internet of things. International Conference on Computer Science and Engineering.
  • Suo, H., Wan, J., Zou, C., & Liu, J. (2012). Security in the internet of things: a review. In Computer Science and Electronics Engineering (ICCSEE), 2012 international conference on (Vol. 3, pp. 648-651). IEEE.
  • Torğul, B. (2015). Nesnelerin interneti ile kapalı döngü tedarik zinciri optimizasyonu: yeni bir model önerisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi.
  • Ulaş, S. (2015). Nesnelerin interneti ekosisteminde makineler arası özerk iletişim. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi. VisionMobile (2015). IoT report. http://www.visionmobile.com/reports/
  • Wang, Y. (2010). English interactive teaching model which based upon Internet of Things. In Computer Application and System Modeling (ICCASM), 2010 International Conference on (Vol. 13, pp. V13-587). IEEE.
  • Weber, R. H., & Weber, R. (2010). Internet of things (Vol. 12). New York, NY, USA:: Springer.
  • Wortmann, F., & Flüchter, K. (2015). Internet of things. Business & Information Systems Engineering, 57(3), 221-224.
  • Yang, Y., & Yu, K. (2016). Construction of distance education classroom in architecture specialty based on internet of things technology. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 11(5).
There are 49 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hakan Altınpulluk

Publication Date January 31, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Altınpulluk, H. (2018). Nesnelerin interneti teknolojisinin eğitim ortamlarında kullanımı. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 4(1), 94-111.