Atatürk
Üniversitesi, her üniversitenin müfredatına dâhil olan ortak dersleri, kampüs
tabanlı öğrencilerine uzaktan eğitim yoluyla vermektedir. Her dönem yaklaşık
20.000 öğrencinin aldığı bu dersler, bireysel öğrenmeye uygun olarak
hazırlanmış içerikler vasıtasıyla öğrencilere sunulmaktadır. Bunların yanı sıra
öğrenciler katılımın zorunlu olmadığı yüz yüze uygulamalarla da (Açık Sınıf ve
Ofis Saati) desteklenmektedir. Ancak öğrencilerin bu uygulamalara beklenen
ilgiyi göstermediği görülmektedir. Bu nedenle, bu çalışmada öğrencilerin yüz
yüze uygulamalara katılmama nedenlerini ortaya çıkarmak hedeflenmektedir. Bu
çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden araçsal durum çalışması deseni
kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubu seçilirken ölçüt örnekleme yöntemi
kullanılmıştır. Çalışmada ölçüt olarak kredili olarak sunulmayan ve öğrenci
başarısının diğer ortak derslere oranla düşük olduğu tespit edildiği için
Yabancı Dil (İngilizce) dersi seçilmiştir. Çalışmaya gönüllü olarak 28 öğrenci
katılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve elde
edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Bulgularda
öğrencilerin yüz yüze uygulamalara beklenen katılımı göstermemelerinin ders,
sistem, öğretim üyeleri ve öğrenciler olmak üzere dört temel kaynağının sebep
olduğu görülmüştür. Sonuç olarak, gerçekleştirilen yüz yüze uygulamalara
öğrenci katılımını artırmak amacıyla öğrencilerin bu uygulamalardan haberdar
edilmesi, derslerin kredili olarak verilmesi, öğretim üyelerinin ders
içeriklerini daha güncel hale getirmeleri ve ders anlatımını etkili ve verimli
şekilde yapmaları gerekmektedir. Bu çalışmanın sonuçları, uzaktan eğitim
yoluyla verilen kampüs tabanlı derslerin hangi şartlarda yüz yüze desteğe
ihtiyacı olduğunun belirlenmesine yardımcı olacaktır.
Uzaktan Eğitim Kampüs Tabanlı Dersler Modeli ATAUZEM Kampüs Tabanlı Öğrenciler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2 |