Kitlesel açık çevrimiçi derslerde katılımcıların büyük bir kısmı video ile etkileşim halindedir. Öğrenenlerin videolar ile gerçekleştirdikleri etkileşim oldukça önemlidir. Öğrenen-içerik etkileşimleri dersleri tamamlamaları konusunda büyük bir etkendir. Çalışmada Türkiye’de sunulan kitlesel açık çevrimiçi derslere katılan 3310 katılımcının, katılımcı davranışları ve içerik etkileşimi incelenmiştir. Katılımcı davranışları; derse kaydolma tarihleri, etkileşim tarihleri, derse başlama tarihleri gibi kategoriler altında incelenmiştir. İçerik etkileşimleri ise katılımcıların başladığı ve tamamladığı videoların süreleri ile incelenmiştir. Çalışmada 3 dakika ve altındaki videoların daha az tamamlanma oranına sahip olduğu ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 1 |