Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kitlesel açık çevrimiçi derslerde öğrenen davranışları ve öğrenen-içerik etkileşimi: bir durum çalışması

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 1, 70 - 86, 31.01.2019

Öz

Kitlesel açık çevrimiçi derslerde katılımcıların büyük bir kısmı video ile etkileşim halindedir. Öğrenenlerin videolar ile gerçekleştirdikleri etkileşim oldukça önemlidir. Öğrenen-içerik etkileşimleri dersleri tamamlamaları konusunda büyük bir etkendir. Çalışmada Türkiye’de sunulan kitlesel açık çevrimiçi derslere katılan 3310 katılımcının, katılımcı davranışları ve içerik etkileşimi incelenmiştir. Katılımcı davranışları; derse kaydolma tarihleri, etkileşim tarihleri, derse başlama tarihleri gibi kategoriler altında incelenmiştir. İçerik etkileşimleri ise katılımcıların başladığı ve tamamladığı videoların süreleri ile incelenmiştir. Çalışmada 3 dakika ve altındaki videoların daha az tamamlanma oranına sahip olduğu ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Allen WA and Smith AR (2012). Effects of video podcasting on psychomotor and cognitive performance, attitudes and study behavior of student physical therapists. Innovations in Education and Teaching International 49, 401-414. Anders, A. (2015). Theories and applications of massive online open courses (moocs): the case for hybrid design. The International Review of Research in Open And Distributed Learning, 16(6), 39-61 Anderson, T. (2013). Promise and/or peril: MOOCs and open and distance education. Commonwealth of learning. Artsın. M. (2018). Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerde Öğrenenlerin Öz-Yönetimli Öğrenme Becerilerinin İncelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Aydın, C. H. (2011). Açık ve uzaktan öğrenme: öğrenci adaylarının bakış açısı. Ankara: İşkur Matbaacılık Bozkurt, A., Akgun-Ozbek, E., Onrat-Yilmazer, S., Erdogdu, E., Ucar, H., Guler, E., Sezgin, S., Karadeniz, A., Sen, N., Goksel-Canbek, N., Dincer, G. D., Ari, S., & Aydin, C. H. (2015). Trends in Distance Education Research: A Content Analysis of Journals 2009- 2013. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 16(1), 330- 363. Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. AUAd, 3(2), 85-124. Brame, C. J. (2015). Effective educational videos. Vanderbilt University Center for Teaching. Breslow, L., Pritchard, D. E., DeBoer, J., Stump, G. S., Ho, A. D., & Seaton, D. T. (2013). Studying learning in the worldwide classroom research into edX's first MOOC. Research & Practice in Assessment, 8, 13-25. Coursera (2019). About. https://about.coursera.org/ Erişim Tarihi: 06.01.2019. Cormier, D., and Siemens, G. (2010). Through the open door: open courses as research, learning, and engagement. EDUCAUSE Review, 45(4) 30-39. Creswell, J. W. (2007). Five qualitative approaches to inquiry. Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches, 2, 53-80. Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni içinde, 69-110. Datta, L. E. (1990). Case study evaluations. Vol. Transfer Paper, 10(9). AUAd 2019, Cilt 5, Sayı 1, 70-86 Artsın 84 deWaard, I., Abajian, S., Gallagher, M. S., Hogue, R., Keskin, N., Koutropoulos, A., & Rodriguez, O. C. (2011). Using mLearning and MOOCs to understand chaos, emergence, and complexity in education. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 12(7), 94-115. eDX (2019). School Partners. https://www.edx.org/schools-partners Erişim Tarihi: 06.01.2019. Hill, P. (2013). Emerging Student Patterns in MOOCs: A Graphical View. e-Literate. http://mfeldstein.com/emerging_student_patterns_in_moocs_graphical_view/ (Erişim tarihi: 28.04.2016). Honeychurch, S., Bozkurt, A., Singh, L., & Koutropoulos, A. (2017). Learners on the Periphery: Lurkers as Invisible Learners. European Journal of Open, Distance and Elearning, 20(1), 192-212. Hsin WJ and Cigas J (2013). Short videos improve student learning in online education. Journal of Computing Sciences in Colleges, 28(5), 253-259. Kay RH (2012). Exploring the use of video podcasts in education: A comprehensive review of the literature. Computers in Human Behavior, 28(3), 820-831. Kim, J., Guo, P. J., Seaton, D. T., Mitros, P., Gajos, K. Z., & Miller, R. C. (2014, March). Understanding in-video dropouts and interaction peaks inonline lecture videos. In Proceedings of the first ACM conference on Learning@ scale conference (pp. 31-40). ACM. Kizilcec, R. F., Piech, C., & Schneider, E. (2013, April). Deconstructing disengagement: analyzing learner subpopulations in massive open online courses. In Proceedings of the third international conference on learning analytics and knowledge (pp. 170-179). ACM. Kocdar, S., Okur, M. R., and Bozkurt, A. (2017). An examination of xmoocs: an embedded single case study based on conole’s 12 dimensions. Turkish Online Journal of Distance Education, 18(4), 52-65. Koçdar, S., Karadeniz, A., Bozkurt, A., & Büyük, K. (2017). Açık ve Uzaktan Öğrenmede Sorularla Zenginleştirilmiş Etkileşimli Video Kullanımı. Journal of Social Sciences Eskisehir Osmangazi University/Eskisehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2). Kollock, P., & Smith, M. (1996). Computer-mediated communication: Linguistic, social, and cross-cultural perspectives. In S. Herring (Ed.), Managing the virtual commons: Cooperation and conflict in computer communities. Amsterdam: John Benjamins. AUAd 2019, Cilt 5, Sayı 1, 70-86 Artsın 85 Lloyd SA and Robertson CL (2012). Screencast tutorials enhance student learning of statistics. Teaching of Psychology, 39, 67-71. Mihai, O., Vlad, M., & Radu, V. (2015). Technical analysis of MOOCs. Tem Journal, 4(1), 60. Moore, M. G., and Kearsley, G. (2012). Distance Education: A Systems View of Online Learning. New York: Cengage Ozan, Ö. (2015). e-Öğrenme için eğitsel video geliştirme. AUAd, 1(4), 59-80. Rackaway C (2012). Video killed the textbook star? Use of multimedia supplements to enhance student learning. Journal of Political Science Education, 8, 189-200. Rafaeli, S., Ravid, G., & Soroka, V. (2004). De-lurking in virtual communities: A social communication network approach to measuring the effects of social and cultural capital. Proceedings of the 37th Hawaii International conference on System Science. Shah, D. (2018, December 11). By The Numbers: MOOCs in 2018 [Web log post]. https://www.class-central.com/report/mooc-stats-2018/ (Erişim Tarihi:13.01.2018). Siemens, G. (2012, July 25). MOOCs are really a platform. [Web log post]. http://www.elearnspace.org/blog/2012/07/25/moocs-are-really-a-platform/ (Erişim tarihi: 23.04.2018). Siemens, G. (2013). Massive open online courses: ınnovation in education. Open educational resources: ınnovation, Research and Practice, 5, 5-15. Szalma, J. L., Schmidt, T. N., Teo, G. W. L., & Hancock, P. A. (2014). Vigilance on the move: video game-based measurement of sustained attention. Ergonomics, 57(9), 1315-1336. Sweeney, J.W. (1973). An experimental investigation of the free-rider problem. SocialScience Research, 2(2), 277-292. Udemy (2019). About. https://about.udemy.com Erişim Tarihi: 06.01.2019. Yin, R. K. (2003). Case study research: Design and method(3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Yin, R. K. (2009). Case study research: Design and methods (applied social research methods). London and Singapore: Sage. Yüzer, V. (2012). Uzaktan öğrenmede etkileşimlilik. Ankara: Kültür Ajans Yayınları, Türkiye Zimmerman, B. J. (2002). Becoming a self-regulated learner: an overview. Theory Into Practice, 41(2), 64–70.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Artsın 0000-0002-4975-0238

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Artsın, M. (2019). Kitlesel açık çevrimiçi derslerde öğrenen davranışları ve öğrenen-içerik etkileşimi: bir durum çalışması. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 5(1), 70-86.