Editöre Mektup
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal ağlar, dijital avatarlar ve teknolojik tekillik

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 4 - 6, 30.04.2019

Öz

Sosyal ağlar ve sosyal medya teknolojiden beslenerek büyümeye devam etmektedir. Son yıllarda insanın sanal ortamlardaki davranışları ve sosyalleşme ihtiyaçları göz önüne alınarak farklı platformlar ve araçlar geliştirilmiştir. Sanal dünyalardan artırılmış gerçekliğe, sanal gerçeklik uygulamalarından holograma birçok teknoloji sanal medya için kullanılmaya başlamıştır. Teknolojik gelişmelerle birlikte ortaya çıkan teknolojik insanlar göz önüne alındığında, bedene entegre edilebilir teknolojilerle birlikte gelecek olan transhumanist çağda daha da ileri eğilimler ortaya çıkacağı öngörülebilir. Bu teknolojilerle birlikte bireylerin sanal ağlarda kendini yansıtma ya da olmak istediği karaktere bürünme ihtiyacına yönelik olarak “dijital avatarlar” oluşturulması amacıyla farklı çalışmalar geliştirilmiştir.

Kaynakça

  • Bolton D. (2016). Russian billionaire Dmitry Itskov seeks 'immortality' by uploading his brain to a computer. Independent. https://www.independent.co.uk/news/science/dmitryitskov-2045-initiative-immortality-brain-uploading-a6930416.html Erişim: 10.03.2019.
  • Hoshi, T., Takahashi, M., Nakatsuma, K., & Shinoda, H. (2009, August). Touchable holography. In ACM SIGGRAPH 2009 Emerging Technologies (p. 23). ACM.
  • Olson, P. (2018). This AI Has Sparked A Budding Friendship With 2.5 Million People. https://www.forbes.com/sites/parmyolson/2018/03/08/replika-chatbot-google-machinelearning/#536544024ffa
  • TechFaceook (2019). Facebook is building the future of connection with lifelike avatars. https://tech.fb.com/codec-avatars-facebook-reality-labs/
  • Iwamoto, T., Tatezono, M., & Shinoda, H. (2008, June). Non-contact method for producing tactile sensation using airborne ultrasound. In International Conference on Human Haptic Sensing and Touch Enabled Computer Applications (pp. 504-513). Springer, Berlin, Heidelberg.
  • Sofka, C. J., & Gibson, A. (2017). 9 Digital immortality or digital death?. Postmortal Society: Towards a Sociology of Immortality, 173.
  • Vlahos (2019). Talk to Me? How Voice Computing Will Change Our Lives. https://www.consumerreports.org/electronics/how-voice-computing-will-change-yourlife/ Erişim: 01.04.2019.
  • Walter, Tony. "How the dead survive: Ancestors, immortality, memory." Postmortal society. Routledge, 2017. 33-53.
  • Patentler
  • Calis, S. (2011). U.S. Patent Application No. 12/767,792. https://patents.google.com/patent/US20110078578A1/en
  • Nelson, A. T., Bray, C., Goossens, T., van der Merwe, R., Crandall, R. E., & Serlet, B. (2014). U.S. Patent No. 8,692,830. Washington, DC: U.S. Patent and Trademark Office. (2010). Automatic Avatar Creation. https://patents.google.com/patent/US20110292051
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serap Uğur 0000-0002-4211-1396

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uğur, S. (2019). Sosyal ağlar, dijital avatarlar ve teknolojik tekillik. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 5(2), 4-6.