Bu araştırma açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme konusuna ilişkin bir derleme çalışması türündedir. Araştırma kapsamında “ölçme ve değerlendirme” ve “açık ve uzaktan eğitim” şeklinde belirlenen anahtar kelimeler kullanılarak alanyazın taraması gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda ilk olarak açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme türlerine ilişkin sınıflandırmalar tanıtılmıştır. Ardından açık ve uzaktan eğitimde kullanılan ölçme araçları hakkında bilgi sunulmuş, mega üniversitelerdeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımları incelenmiştir. Yine, açık üniversitelerde değerlendirme sürecinde kullanılan ölçme araçlarının neler olduğu ve açık üniversitelerde ödev ve sınav yüzdeleri konularında bilgiler paylaşılmıştır. Son olarak Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi sınavları ve ders geçme konusu ele alınmıştır. Araştırma sonucunda açık ve uzaktan eğitim sistemleri kapsamında gerçekleştirilen ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinin dünya genelinde, 21.yüzyıl öğrenenlerinin üst düzey düşünme becerilerinin değerlendirilmesine imkân sunacak niteliğe kavuşturulması gerekliliği ortaya konmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 1 |