Research Article
BibTex RIS Cite

Açık ve uzaktan öğrenmede ikinci üniversite öğrencilerinin yıllara göre değişiminin incelenmesi: Anadolu Üniversitesi örneği

Year 2020, Volume: 6 Issue: 1, 63 - 77, 31.01.2020

Abstract

Bu çalışmada, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi (AÖS) kapsamında ikinci üniversite kayıt türündeki öğrencilerin 2015-2018 yılları arasında yaş, cinsiyet, bölge ve program bilgileri dikkate alınarak değişimi incelenmiştir. Bu kapsamda öncelikle, bu değişkenlerle ilgili verilere ulaşmak için yaşam boyu eğitim çerçevesinde nicel araştırmalar arasında yer alan betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma esnasında elde edilen ham veriler değişkenler doğrultusunda grafik haline getirilmiştir. Araştırmadaki değişkenler sırasıyla tek tek ele alınıp analiz edilmiş ve görselleştirilip betimlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre ikinci üniversite kayıt türü kapsamında, belirtilen yıllarda önemli artışlar olmuştur. Sonuç olarak, ikinci üniversite kayıt uygulaması gibi açıköğretim sisteminin bireylere sunduğu fırsatlar yaşam boyu öğrenme eğiliminde büyük bir artışa destek olduğu düşünülmektedir.

References

  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel. Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi (19. b.). Ankara: Nobel
Year 2020, Volume: 6 Issue: 1, 63 - 77, 31.01.2020

Abstract

References

  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel. Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi (19. b.). Ankara: Nobel
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ali İhsan İbileme This is me

Enise Çınar

Hatice Yücesan Kaya This is me

Publication Date January 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA İbileme, A. İ., Çınar, E., & Yücesan Kaya, H. (2020). Açık ve uzaktan öğrenmede ikinci üniversite öğrencilerinin yıllara göre değişiminin incelenmesi: Anadolu Üniversitesi örneği. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 6(1), 63-77.