Research Article
BibTex RIS Cite

Türkiye’de uzaktan öğretime geçiş sürecinde üniversitelerin değişen idari yapıları

Year 2020, Volume: 6 Issue: 2, 54 - 75, 30.04.2020

Abstract

Asıl kuruluş amaçları yüz yüze eğitim sunmak olan yükseköğretim kurumları için uzaktan öğretimin nasıl en iyi yapılandırıldığı, araştırılması gereken bir konudur. Bu çalışma Türkiye’de çevrimiçi uzaktan eğitim diploma programları sunma da kullanılan genel idari yapıları değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda Türkiye’deki 207 üniversite, sundukları uzaktan eğitim programları, programları sunan birimleri açılarından incelenerek genel idari yapılarının kapsamı ve doğası değerlendirilmeye çalışılmıştır. Çalışma da veriler içerik analizi yöntemi ile toplanmıştır. Bunun için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin ilgili kılavuzları taranmış, Yüksek Öğretim Kurumu web sayfasındaki üniversite ve program alanları ve 207 üniversitenin web sayfalarında uzaktan eğitim ile ilgili alan, birim ve programlar incelenmiştir. Elde edilen program bilgileri düzeylerine, bağlı oldukları akademik birimlere ve bir uzaktan eğitim biriminin olup olmamasına göre sınıflandırılarak değerlendirilmiştir. Bulgular üniversitelerin, teknolojik konuları çözümlemek amacıyla merkezi birimler oluşturduklarını ancak akademik anlamda dağınık bir idari yapının söz konusu olduğunu göstermekte ve üniversiteden üniversiteye önemli ölçüde de farklılaşmaktadır.

References

  • Bogdan, R. & Biklen, S.K. (1992). Qualitative research for education: an introduction to theory and methods. Boston: Pearson/Ally Bacon Press. İç: Ali Yıldırım & Hasan Şimşek (Eds) (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, Genişletilmiş 10. Baskı.
Year 2020, Volume: 6 Issue: 2, 54 - 75, 30.04.2020

Abstract

References

  • Bogdan, R. & Biklen, S.K. (1992). Qualitative research for education: an introduction to theory and methods. Boston: Pearson/Ally Bacon Press. İç: Ali Yıldırım & Hasan Şimşek (Eds) (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, Genişletilmiş 10. Baskı.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Kamil Çekerol This is me

Publication Date April 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Çekerol, K. (2020). Türkiye’de uzaktan öğretime geçiş sürecinde üniversitelerin değişen idari yapıları. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 54-75.