Bu çalışmada Açık Öğretim Ortaokulu Türkçe ders notlarında noktalama işaretlerinin kullanımı üzerinde durulmuştur. Bu amaç çerçevesinde Türkçe ders notlarında yer alan noktalama işaretlerinin Türkçe Öğretim Programı’na uygunluğu tespit edilmeye çalışılmış, sonrasında ise noktalama işaretlerinin kullanım durumu araştırılmıştır. Çalışma doküman incelemesi modelindedir. Veriler, 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı’nda okutulan Açık Öğretim Ortaokulu 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders notlarından elde edilmiştir. Araştırma sonucunda 6. Sınıf Ders Türkçe Notu’nda %70.59, 7. Sınıf Türkçe Ders Notu’nda
%20.59, 8. Sınıf Türkçe Ders Notu’nda ise % 8.82 gibi bir uyumsuzluğun olduğu görülmektedir. Bunun yanı sıra kitaplarda noktalama işaretlerinin kullanımlarıyla ilgili yanlışlık ve eksikliklerin görüldüğü, konuların aktarımında bir dil birliğinin olmadığı, kuralların her düzeyde aynı örneklerle tekrar edildiği, konuların öğrencilerin hazır bulunmuşluk düzeylerine göre hazırlanmadığı tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 2 |