Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 6 Issue: 4, 1 - 18, 30.10.2020

Abstract

References

  • Altıparmak, M., Kurt, İ. D. ve Kapıdere, M. (2011). “E-Öğrenme ve Uzaktan Eğitimde Açık Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemleri”. XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 2 - 4 Şubat 2011 Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Demiray, E. (2013). “Uzaktan Eğitim ve Kadın Eğitiminde Uzaktan Eğitimin Önemi”. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 155-168.Gök, B (2011). Uzaktan Eğitimde Görev Alan Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Algısı. [Elektronik Sürüm]. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü.
  • Göksel, N. (2015). “Uzaktan Eğitim: Çevrimiçi Öğrenmede Sistem Yaklaşımı”. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.1(1),129-138.
  • Kaban, A. (2013). Uzaktan Eğitim Kalite Standartlarının Belirlenmesi ve Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sisteminin İncelenmesi. [Elektronik Sürüm]. (Yayımlanmış Doktora Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kaya, Z. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. [2. Baskı]. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Keegan, D. 1986. Foundations of distance education , (2nd ed.)., New York: Routledge.
  • Özer, B. (1998). “Teknoloji Yoğunluklu Eğitim Yaklaşımı Olarak Uzaktan Eğitim”. Bekir Özer (Ed.) Çağdaş Eğitimde Yeni Teknolojiler. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Tiyek, R. (2014). “Oryantasyon Eğitim Programı Etkinliğinin Değerlendirilmesi: Bir Araştırma”. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 5(1), 333- 353
  • Topaloğlu, M. (2008). Zihinsel Engelli Çocukların Uzaktan Eğitimi ve Web Tabanlı Bir Yazılım Sisteminin Geliştirilmesi. [Elektronik Sürüm]. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Edirne: Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Yaman, İ. (2015). “Üniversitelerde Zorunlu İngilizce(5i) Derslerinin Uzaktan Eğitim Yoluyla Verilmesinin Artı ve Eksileri”. Turkish Studies Academic Journal, 10(7), 967-984.
  • https://istatistik.yok.gov.tr, Erişim tarihi: 12.11.2017.
  • http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2547.doc, Erişim tarihi: 12.10.2017.

Uzaktan eğitim yoluyla kampüs tabanlı derslerin verilmesi: Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi deneyimi

Year 2020, Volume: 6 Issue: 4, 1 - 18, 30.10.2020

Abstract

Gelişen teknolojiler bireylerin hayatlarında birçok
alanda değişimi ve gelişimi beraberinde getirmiştir. Bu gelişim ve değişimlerin
bir yansıması da eğitim alanında görülmeye başlanmıştır. Bu yansımalardan bir
tanesi de Yükseköğretim Kurulu’nun birçok üniversitede okutulan derslerin bazılarını
uzaktan eğitim yoluyla verilmesine ilişkin karar almasıdır. Bu çalışmada
Yükseköğretim Kurulu’nun kararına dayanarak Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim
Uygulama ve Araştırma Merkezi (ATAUZEM) tarafından uzaktan eğitim yoluyla
verilen kampüs tabanlı dersler için geliştirilen “Kampüs Tabanlı Dersler
Modeli”ni tanıtmak ve deneyimlerini paylaşmak amaçlanmaktadır.

References

  • Altıparmak, M., Kurt, İ. D. ve Kapıdere, M. (2011). “E-Öğrenme ve Uzaktan Eğitimde Açık Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemleri”. XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 2 - 4 Şubat 2011 Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Demiray, E. (2013). “Uzaktan Eğitim ve Kadın Eğitiminde Uzaktan Eğitimin Önemi”. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 155-168.Gök, B (2011). Uzaktan Eğitimde Görev Alan Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Algısı. [Elektronik Sürüm]. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü.
  • Göksel, N. (2015). “Uzaktan Eğitim: Çevrimiçi Öğrenmede Sistem Yaklaşımı”. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.1(1),129-138.
  • Kaban, A. (2013). Uzaktan Eğitim Kalite Standartlarının Belirlenmesi ve Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sisteminin İncelenmesi. [Elektronik Sürüm]. (Yayımlanmış Doktora Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kaya, Z. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. [2. Baskı]. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Keegan, D. 1986. Foundations of distance education , (2nd ed.)., New York: Routledge.
  • Özer, B. (1998). “Teknoloji Yoğunluklu Eğitim Yaklaşımı Olarak Uzaktan Eğitim”. Bekir Özer (Ed.) Çağdaş Eğitimde Yeni Teknolojiler. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Tiyek, R. (2014). “Oryantasyon Eğitim Programı Etkinliğinin Değerlendirilmesi: Bir Araştırma”. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 5(1), 333- 353
  • Topaloğlu, M. (2008). Zihinsel Engelli Çocukların Uzaktan Eğitimi ve Web Tabanlı Bir Yazılım Sisteminin Geliştirilmesi. [Elektronik Sürüm]. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Edirne: Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Yaman, İ. (2015). “Üniversitelerde Zorunlu İngilizce(5i) Derslerinin Uzaktan Eğitim Yoluyla Verilmesinin Artı ve Eksileri”. Turkish Studies Academic Journal, 10(7), 967-984.
  • https://istatistik.yok.gov.tr, Erişim tarihi: 12.11.2017.
  • http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2547.doc, Erişim tarihi: 12.10.2017.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Arş.Gör. Dr. Derya Çakmak Karapınar

Öğr. Gör. Muhammed Güler

Öğr. Gör. Sinem Karabey

Doç.dr. Engin Kurşun

Dr. Öğr. Üyesi Ömer Arpacık

Publication Date October 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 6 Issue: 4

Cite

APA Çakmak Karapınar, A. D. D., Güler, Ö. G. M., Karabey, Ö. G. S., Kurşun, D. E., et al. (2020). Uzaktan eğitim yoluyla kampüs tabanlı derslerin verilmesi: Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi deneyimi. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 1-18.