BibTex RIS Cite

Dil Becerilerinin Geliştirilmesi için Yapılandırmacı Karma Öğrenme Ortamı Örneği:

Year 2013, , 365 - 394, 01.05.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001288

Abstract

Bu çalışma, dinleme ve konuşma becerilerinin geliştirilmesine katkı sağlayacak, yüz yüze ve çevrim içi boyutları olan bir yapılandırmacı karma öğrenme ortamı modeli oluşturmak amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Karma öğrenme ortamını geliştirme uygulamalarına, 2011 - 2012 öğretim
yılında özel bir ilköğretim okuluna devam eden bir şubedeki 12 kız, 14 erkek öğrenci olmak üzere toplam 26 dördüncü sınıf öğrencisi katılmıştır. Öğrenme ortamı, araştırmaya katılan öğrencilerin ortamı kullanım oranı ve geri bildirimlerine dayalı olarak değerlendirilmiştir. Karma öğrenme ortamı oluşturulurken, bu modelin uygulanacağı ilkokul dördüncü sınıf
öğrencilerinin gelişim özellikleri ve ilgi alanları dikkate alınmıştır. Çalışma, dil becerilerinden yalnızca dinleme ve konuşma becerileri ile sınırlandırıldığından yüz yüze ve çevrim içi öğrenme ortamları yalnızca bu beceriler üzerine yapılandırılmaya çalışılmıştır. Karma öğrenme ortamının oluşturulması ve geliştirilmesi; analiz, tasarım, geliştirme,
uygulama ve değerlendirme alt başlıkları altında sunulmuştur. Karma
öğrenme ortamında gerçekleştirilen bu çalışma sonunda öğrencilerin
dinle, izle anlat temalarından en fazla dinle, en az anlat temasında olmak
üzere çoğunlukla ses kaydı ile paylaşım yaptığı, uygulamanın başındaki
katılımın ilerleyen zamanda azaldığı, öğrencilerin böyle bir ortamda
çalışmaktan memnun kaldığı sonuçları elde edilmiştir.

An example of a constructivist blended learning environment for developing language skills

Year 2013, , 365 - 394, 01.05.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001288

Abstract

The purpose of this research is to create a model of constructivist blended learning environment which will contribute to the development of listening and speaking skills, and which consists of faceto-face and online dimensions. The participants of the implementations for developing the blended learning environment are composed of 26 fourth graders – 12 girls and 14 boys – who attend a private elementary school in the academic year 2011-2012. The learning environment is evaluated based on the rate of using the learning environment by the participants and on their feedbacks. The developmental characteristics and interests of the fourth graders attending the elementary school where the model will be implemented are taken into consideration in developing the blended learning environment. Since the research is limited to the language skills of listening and speaking, the face-to-face and online learning environments are based on only these skills. The creation and development of the blended learning environment is presented under the subheadings of analysis, design, development, implementation and evaluation. As a result of the research which is conducted in the blended learning environment, it is concluded that the participants usually have shared sound recordings related to the theme “listen” most and the theme “tell” least among the themes “listen”, “watch” and “tell”; that the participation in the implementation has decreased in time; and that the participants have been satisfied with studying in such an environment

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA57TD57GV
Journal Section Research Article
Authors

Aliye Erdem This is me

Mukaddes Erdem This is me

Ferhat Kadir Pala This is me

Publication Date May 1, 2013
Published in Issue Year 2013

Cite

APA Erdem, A., Erdem, M., & Pala, F. K. (2013). An example of a constructivist blended learning environment for developing language skills. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 46(1), 365-394. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001288
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.