Bu araştırmanın amacı, eğitim müfettiş yardımcılarının örgütsel adalet algılarının, mesleki tükenmişlik düzeylerini yordama gücünü belirlemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modelli
kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Türkiye genelindeki tüm eğitim
müfettiş yardımcılarından oluşmaktadır (N=346). Evrenin geneli üzerinde çalışılarak, örneklem alma yoluna gidilmemiştir. Maslach ve
Jackson (1981) tarafından geliştirilen, Ergin (1992) tarafından Türkçeye uyarlanan Maslach Tükenmişlik Ölçeği ile Niehoff ve Moorman (1993) tarafından geliştirilen Yıldırım (2002) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Örgütsel Adalet Ölçeği, veri toplama aracı olarak
kullanılmıştır. Verilerin analizinde çoklu doğrusal regresyon analizi
yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada dağıtımsal, işlemsel ve etkileşimsel adalet değişkenleri ile duygusal tükenme ve duyarsızlaşma değişkenleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu
saptanmıştır. Bu nedenle eğitim müfettişleri başkanları, uygulamalarında örgütsel adalete daha çok dikkat etmelidirler.
The purpose of this research is to determine the predictive power of organizational justice perceptions of education supervisor assistants, on the level of their professional burnout. In research, correlational survey model has been used. The population of research consists of all education supervisor assistants in Turkey (N=346). A method to extract sample has not been chosen by working on the population in general. Maslach Burnout Inventory - developed by Maslach and Jackson (1981) and adapted to Turkish by Ergin (1992), and Organizational Justice Scale - developed by Niehoff and Moorman (1993) and adapted to Turkish by Yıldırım (2002) has been used as tools to collect data. Multiple linear regression analysis method has been used in data analysis. A significant relationship has been found between the variables of distributional, procedural, interactional justice and those of emotional exhaustion, depersonalization in research. Therefore, heads of education supervisors should pay attention to organizational justice matter in the practices
Other ID | JA58BV46MK |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.