BibTex RIS Cite

BİLGİSAYAR CEBİRİ SİSTEMLERİ ORTAMLARINDA ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME STRATEJİLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2009, , 351 - 376, 01.05.2009
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001151

Abstract

Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin problem çözme stratejilerini bir bilgisayar yazılımı ortamında incelemektir. Çalışmaya, Matematik Öğretmenliği, II. Sınıfında eğitim gören ve 2006-2007 Bahar Dönemi içinde bilgisayar programlama dersine devam eden üç erkek ve iki kız öğrenci dahil edilmiştir. Veri toplama yöntemi olarak klinik, yarı-yapılandırılmış görüşme ve katılımcı gözlem teknikleri kullanılmıştır. Toplanan veriler, içerik analizi kullanılarak Nvivo7 programında analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin Maple‟da problem çözmek için en sık kullandığı stratejiler ayrıştırma ve sadeleştirme, benzer problem bulma döngüsel olmayan strateji ile araç amaç analizi olarak belirlenmiştir

INVESTIGATION OF PRESERVICE TEACHERS’ PROBLEM SOLVING STRATEGIES IN COMPUTER ALGEBRA SYSTEMS ENVIRONMENTS

Year 2009, , 351 - 376, 01.05.2009
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001151

Abstract

The purpose of the study was to investigate undergraduate students‟ problem solving strategies in a computer software envoriment. The participants of this study consist of three male and two female students attending Computer Programming II course in a mathematics teacher training program during the Spring Semester of 2006–2007. In this study, data were collected through clinical interviews, semi structered interviews and observations. Data were analyzed using content analysis by Nvivo7. According to study findings, most frequently used strategy by the students are decomposing and simplifying, analogy, anti looping strategy and means-end analysis at Maple

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA77VC58UT
Journal Section Research Article
Authors

Yasemin Sağlam This is me

Arif Altun This is me

Petek Aşkar This is me

Publication Date May 1, 2009
Published in Issue Year 2009

Cite

APA Sağlam, Y., Altun, A., & Aşkar, P. (2009). INVESTIGATION OF PRESERVICE TEACHERS’ PROBLEM SOLVING STRATEGIES IN COMPUTER ALGEBRA SYSTEMS ENVIRONMENTS. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 42(1), 351-376. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001151
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.