Review
BibTex RIS Cite

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI

Year 1997, , 0 - 0, 01.06.1997
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000274

Abstract

Teknolojideki hızlı gelişmeler,
küreselleşme, iletişimde ve ulaştırmada sağlanan kolaylıklar uluslararası
pazarlarda mal ve hizmetin üretilmesi ve dağıtılmasında rekabeti büyük oranda
artırmış bulunmaktadır. Yüksek düzeydeki bu rekabet daha kaliteli işgücüne
ihtiyaç göstermektedir. Kaliteli işgücü; teknolojiyi anlayabilmeli, problem
çözebilmeli, ekip halinde çalışabilmeli ve değişikliklere çabuk uyum
sağlayabilmelidir. Çağın gerektirdiği yüksek kaliteli işgücünün
yetiştirilmesinde izlenen yöntemler, geçmişte uygulanan yaklaşımlardan
farklılık göstermektedir. Mesleki ve teknik eğitim kurumlarının yüksek kaliteli
işgücünü yetiştirecek şekilde yeniden yapılandırılması gerekir.



Yeniden yapılanmada
okul-işletme işbirliği, yapılanmanın odak noktasını oluşturmaktadır. MEB'nin
elinde bulunan bazı yetki, sorumluluk ve olanaklar yerel düzeye verilmelidir.
Okullar, çevredeki iş hayatının ihtiyaçlarım belirleyebilmeli, bu ihtiyaçları
karşılayacak şekilde programları geliştirebilmeli, geliştirilen programları
yürütebilecek şekilde öğretmenleri yetiştirebilmeli ve gerekli araç ve gereci
hazırlayabilmelidir. Okullar, iş gücü piyasasını analiz etmeli ve mezunları
izlemek suretiyle bilgi toplamalı ve gerekli düzenlemeleri yapabilmelidir.

References

  • Scans Report, (1991). What Work Requires of Schols Washington: U.S. Department of Labor.
Year 1997, , 0 - 0, 01.06.1997
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000274

Abstract

References

  • Scans Report, (1991). What Work Requires of Schols Washington: U.S. Department of Labor.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Derleme Makaleler
Authors

Hıfzı Doğan This is me

Publication Date June 1, 1997
Published in Issue Year 1997

Cite

APA Doğan, H. (1997). MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 30(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000274

Cited By








Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.