Research Article
BibTex RIS Cite

YÜKSEKÖĞRETİMDE ÖĞRENCİYE YÖNELİK PARASAL YARDIMLAR

Year 1995, , 69 - 79, 01.01.1995
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000345

Abstract

Eğitim hizmetinin sunumunda, gerekli kaynakların nereden ve nasil elde edileceği ile bunların çeşitli bireyler ve toplumsal kümeler arasında nasıl dağıtılacağı konusu oldukça önemlidir. Bu konu hem etkinlik hem de fırsat eşitliği ile ilgili önemli doğurgulara sahiptir.
Yükseköğretimde öğrenci ve ailelerden, hem çeşitli oranlarda parasal katkıların alındığı (öğrenim harçlan yoluyla) ülkelerde, hem de eğitimin parasız olarak sunulduğu ülkelerde, kamu kaynaklarının bir kısmı doğrudan yükseköğretim kurumlarına aktarılırken, göreli olarak daha düşük bir oram da yükseköğretimden yararlanan öğrencilere ulaştırılmaktadır. Bunlardan öğrencilere yönelik parasal yardımların genel olarak iki amacı olduğu söylenebilir. Toplumsal etkinlik açısından, parasal yardımlar ülkede insan sermayesi birikimini sağlamak için bireyleri yükseköğretime çekmek amacına yöneliktir. Eşitlik açısından^ bu parasal yardımlarla, toplumsal ve ekonomik kökeni ne olursa olsun her yetenekli öğrencinin yükseköğretim sistemine katılması amaçlanır (Eicher, Chevaillier, 1992, s. 25, 26). Günümüzde pek çok ülkede, öğrencilere yönelik parasal yardımların nasıl olması gerektiği üzerinde önemle durulmaktadır.

References

  • Harnquist Kjell. (Ed. George Psacharopoulos) "Social Demand Models", Economics of Education Research and Studies. Oxford: Perggamon Press, 1987.
Year 1995, , 69 - 79, 01.01.1995
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000345

Abstract

References

  • Harnquist Kjell. (Ed. George Psacharopoulos) "Social Demand Models", Economics of Education Research and Studies. Oxford: Perggamon Press, 1987.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Nejla Kurul Tural This is me

Publication Date January 1, 1995
Published in Issue Year 1995

Cite

APA Kurul Tural, N. (1995). YÜKSEKÖĞRETİMDE ÖĞRENCİYE YÖNELİK PARASAL YARDIMLAR. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 28(1), 69-79. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000345
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.