Abstract
Bilgi birikimi ve teknolojideki hizlı gelişmeler yeni örgütsel yapıları ve yeni iletişim biçimlerini gerekli hale getirmektedir. Bu bağlamda bireylerin eğitim gereksinimleri çeşitlenmekte ve örgün eğitim kurumlan çeşitlenen bu gereksinimleri karşılayamaz hale gelmektedir. Diğer yandan ekonomistler, toplumbilimciler, eğitimciler ve sanayiciler ulusların kalkınması ile halkın eğitilmişlik düzeyi arasındaki güçlü ilişkiye işaret etmektedirler. Montreal Konferansına kadar halk eğitiminin ya da yetişkin eğitiminin tanımı, kapsamı ve amaçları üzerinde farklı görüşler vardı. Ancak Montreal Konferansından sonra aşağıda sözü edilecek olan üç öğenin de yardımı ile halk eğitiminin tanımı, kapsamı ve amaçları büyük bir açıklığa kavuştu.