Research Article
BibTex RIS Cite

EĞİTİM SOSYOLOJİSİNDE DEĞİŞİK YAKLAŞIMLAR: YORUMCU PARADİGMA

Year 1993, , 65 - 89, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000506

Abstract

Daha önceki bir yazımızda eğitim konusundaki İşlevselci ve Çatışmacı paradigmaları gözden geçirmiştik. Bu yaklaşımların ortak özellikleri eğitimle öteki toplumsal kurumlar arasındaki yapısal ilişkileri vurgulamalarıydı. Bu bağlamda, eğitim kurumlarında olup bitenleri belirleyen de örneğin, Durkheim’e göre toplum, öteki bazı İşlevselci’-lere göre toplumsal gereksinmeler, MarxistTere göre ekonomi, toplumsal sınıf sistemi ya da idedloji idi. Böyle olunca eğitimin sonul etkisi de toplumsal diizoui sağlamak yada yeniden üretmekten ibaret görülmekteydi1 2 3.

References

  • DEEM, R., Schooling for Women’s Work, Routledge, 1980; MEASOR, L.; “Gender and the Sciences” (1983) in HAMMERSLEY ve WOODS, age., s. 89-105.
Year 1993, , 65 - 89, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000506

Abstract

References

  • DEEM, R., Schooling for Women’s Work, Routledge, 1980; MEASOR, L.; “Gender and the Sciences” (1983) in HAMMERSLEY ve WOODS, age., s. 89-105.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Mine Tan This is me

Publication Date August 6, 2019
Published in Issue Year 1993

Cite

APA Tan, M. (2019). EĞİTİM SOSYOLOJİSİNDE DEĞİŞİK YAKLAŞIMLAR: YORUMCU PARADİGMA. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 26(1), 65-89. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000506
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.