Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM SOSYOLOJİSİNDE DEĞİŞİK YAKLAŞIMLAR: YORUMCU PARADİGMA

Yıl 1993, , 65 - 89, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000506

Öz

Daha önceki bir yazımızda eğitim konusundaki İşlevselci ve Çatışmacı paradigmaları gözden geçirmiştik. Bu yaklaşımların ortak özellikleri eğitimle öteki toplumsal kurumlar arasındaki yapısal ilişkileri vurgulamalarıydı. Bu bağlamda, eğitim kurumlarında olup bitenleri belirleyen de örneğin, Durkheim’e göre toplum, öteki bazı İşlevselci’-lere göre toplumsal gereksinmeler, MarxistTere göre ekonomi, toplumsal sınıf sistemi ya da idedloji idi. Böyle olunca eğitimin sonul etkisi de toplumsal diizoui sağlamak yada yeniden üretmekten ibaret görülmekteydi1 2 3.

Kaynakça

  • DEEM, R., Schooling for Women’s Work, Routledge, 1980; MEASOR, L.; “Gender and the Sciences” (1983) in HAMMERSLEY ve WOODS, age., s. 89-105.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mine Tan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1993

Kaynak Göster

APA Tan, M. (2019). EĞİTİM SOSYOLOJİSİNDE DEĞİŞİK YAKLAŞIMLAR: YORUMCU PARADİGMA. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 26(1), 65-89. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000506
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.