Research Article
BibTex RIS Cite

ÇEVRESEL PSİKOLOJİ: DOĞASI, TARİHÇESİ, YÖNTEMLERİ

Year 1988, , 1 - 9, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000993

Abstract

İçinde yaşadığımız, çalıştığımız, iş yaptığımız, oyun oynadığımız, vb. fiziksel çevrelerin, davranışlarımızı, deneyimlerimizi, yaşamımızı nasıl etkilediğini pek düşünmeyiz. Oysa, günlük yaşamımızı çevreleyen ve destekleyen çeşitli düzen ve tasarımlar, düşüncelerimiz, davranışlarımız ve duygularımız üzerinde önemli bir rol oynar. Dahası, kim olduğumuzu belirtmek, zevklerimizi, ilgilerimizi, tutumlarımızı göstermek' için çoğu kez fiziksel çevreyi kullanırız. Bir kişinin odasındaki resimler, süsler, eşyalar ve bu eşyaların mekân içerisindeki düzeni, o kişinin kişiliğinin bir ifadesidir (Holahan, 1987). Anlaşıkyor ki, fiziksel ortamlarla insan davramşları ve deneyimleri arasında karşdıklı bir ilişki vardır. İşte çevresel psikolojinin konusu insan davranışı ile bu davranışın içerisinde oluştuğu fizik çevre parçacıkları arasındaki ilişkinin incelenmesidir (Heimsta ve McFajling, 1974). Ya da, Canteı- ve Craik’in (1981) daha kapsandı tanımı ile çevresel psikoloji, “ sosyo-fiziksel çevrenin öğeleri ile insan deneyim ye davranışları arasındaki akşverişi ve karşdıklı ilişkiyi inceleyen alt dalıdır psikolojinin” (s. 2).

References

  • Proshansky, H.M. Methodology in environmental psychology: Problems and issues. Human Factors, 1972, lV451-'460.
Year 1988, , 1 - 9, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000993

Abstract

References

  • Proshansky, H.M. Methodology in environmental psychology: Problems and issues. Human Factors, 1972, lV451-'460.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

İpek Gürkaynak This is me

Publication Date August 22, 2019
Published in Issue Year 1988

Cite

APA Gürkaynak, İ. (2019). ÇEVRESEL PSİKOLOJİ: DOĞASI, TARİHÇESİ, YÖNTEMLERİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 21(1), 1-9. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000993
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.