Research Article
BibTex RIS Cite

A.Ü. EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ EĞİTİMDE PSİKOLOJİK HİZMETLER BÖLÜMÜ ÖZEL EĞİTİM BİRİMİ ÇALIŞMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 1988, , 111 - 132, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000987

Abstract

Ülkemizde normal yaşıtlarından farklı özelliklere sahip kişilerin genel nüfusun % 14’ünü oluşturduğu varsayılmaktadır. Bu varsayıma göre yaklaşık 6 milyon özürlü kişinin olduğu tahmin edilmektedir. Okul çağında olduğu varsayılan 1,5-2 milyon özel eğitime muhtaç çocuktan sadece % 2!si (30 bin kadar)ı yeterli olmayan özel eğitim hizmetlerinden yararlanmaktadır. Anayasamızda “Devlet durumu nedeniyle özel eğitime muhtaç olanları devlete yararlı kılacak tedbirleri alır” denilerek.özel eğitim sorununun devlet sorunu olduğu vurgulanmaktadır. Buna karşın, özel eğitime muhtaç çocuklara götürülen hizmetlerin sınırlı ve istenilen düzeyde olmadığı görülmektedir.

References

  • Çağlar, Doğan., “Türkiye'mde Özel Eğitim Alanına Personel Yetiştirme Sorunları.'''' Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, 1974.
Year 1988, , 111 - 132, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000987

Abstract

References

  • Çağlar, Doğan., “Türkiye'mde Özel Eğitim Alanına Personel Yetiştirme Sorunları.'''' Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, 1974.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Gönül Akçamete This is me

Publication Date August 22, 2019
Published in Issue Year 1988

Cite

APA Akçamete, G. (2019). A.Ü. EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ EĞİTİMDE PSİKOLOJİK HİZMETLER BÖLÜMÜ ÖZEL EĞİTİM BİRİMİ ÇALIŞMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 21(1), 111-132. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000987
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.