Research Article
BibTex RIS Cite

ASYA EĞİTİM FELSEFESİNE TARİHSEL BİR YAKLAŞIMI

Year 1988, , 271 - 281, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000988

Abstract

Bu toplum kaynağını Ariyen1 2 halkından almaktadır. Ariyar halkı, Asya toplumları arasında bir özgünlük taşır. Bu kelime (Ariyen) önceleri işçi anlamını taşırken, zamanla kullanımda asalet ve nihayet bir dil grubunu belirlemek için kullanılmıştır. Ariyenleri, hem kültür yapısı, hem insan unsura özellikleriyle Asya-Âvrupa arası canlı dalgalanmaların örnekleri olarak gösterebiliriz. Bunların Hindistan’la İran arasında, özellikle kültürel düzeyde oluşturdukları köprü, ileride sözünü edeceğimiz Veda ve Avesta gibi çok sağlam yazdı ve sözlü dinsel temellere oturtulmuştur. ' İki toplumun, başlangıçta benzer fakat zamanla ayrı çığırlarda gelişen dinsel, metafizik düşünseleri ve tarih karşısındaki tutumları, dönemlerin birikimleriyle zengin bir kültür hâzinesini vücuda getirdi.

References

  • Dhalla., Zoroastrian theolog y, New York, 1914.
  • Grégoire, François., Büyük Ahlâk Doktrinleri, Yarlık Yayınları, 1971.
Year 1988, , 271 - 281, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000988

Abstract

References

  • Dhalla., Zoroastrian theolog y, New York, 1914.
  • Grégoire, François., Büyük Ahlâk Doktrinleri, Yarlık Yayınları, 1971.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Saffet Bilhan This is me

Publication Date August 22, 2019
Published in Issue Year 1988

Cite

APA Bilhan, S. (2019). ASYA EĞİTİM FELSEFESİNE TARİHSEL BİR YAKLAŞIMI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 21(1), 271-281. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000988
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.