İkinci Dünya Savaşı’ndan sonraki yıllarda, “eğitimi demokratikleştirme” ve herkese, eğitimde “fırsat, ve imkan eşitliği” sağlama amaçlarıyla, gelişmiş ve gelişmekte olan hemen her ülkede, izlenen' eğitimi yaygınlaştırma politikaları, eğitimin her düzeyinde öğrenci sayılarının artmasına neden olmuş; bu da beraberinde sunu-istein dengelerinde bozulma ve finansman yetersizliği sorunlarını getirmiştir. Aşağıda ilkin eğitim sistemlerinde-bir “bunalım”1 yarattığı ileri sürülen dengesizlikler kısaca .açıklanmakta; sonra da eğitimin finansmanı konusundaki 'tartışmalar, kısaca özetlenmektedir.
Philip H. Coombs., The World Educational Crisis, A System Analysis. Oxford Univ. Press, London, 1968. ,v
C.A. Anderson veM.J. Bowman., Theoretical Considerations in Educational Planning, (İçinde bulunduğu eser:' Don Adams, editör, Educational Planning), Syracuse Univ., 1964, s. 4-45.
Philip H. Coombs., The World Educational Crisis, A System Analysis. Oxford Univ. Press, London, 1968. ,v
C.A. Anderson veM.J. Bowman., Theoretical Considerations in Educational Planning, (İçinde bulunduğu eser:' Don Adams, editör, Educational Planning), Syracuse Univ., 1964, s. 4-45.
Bülbül, S. (2019). DÜNYA EĞİTİM BUNALIMI VE EĞİTİMİN FİNANSMANI SORUNU. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 21(1), 393-408. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000995