Eğitim sistemi çevresindeki sosyal, politik ve ekonomik sistemlerle sürekli' ilişki ve etkileşim içindedir. Eğitim girişiminin netiliği bunu gerektirmektedir. Bilindiği gibi eğitim sosyal,, politik ve ekonomik yönleri olan bir girişimdir. Bu sistemlerdeki değişme ve gelişmeler eğitim sisteminde baskı yaratan bir dizi sorun yaratmaktadır. Bu'sorunlara çözüm bulunabilmesi okul yöneticilerinin özellikle karaıv verme, planlama ve değerlendirme gibi bazı becerilerle donatdmalarına bağlıdır (Bjarnason, 1971, s. 2; Balcı, 1982, s. 174).
Bursahoğlu, Zıya., Okul Yöneliminde Yeni Yapı ve Davranış. Genişletilmiş Yedinci Baskı, Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları Pfo: 154, 1987.
Cornet, Lynn M., “The Preparation and Selection of School Principals", ERIC, 1983.
Bursahoğlu, Zıya., Okul Yöneliminde Yeni Yapı ve Davranış. Genişletilmiş Yedinci Baskı, Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları Pfo: 154, 1987.
Cornet, Lynn M., “The Preparation and Selection of School Principals", ERIC, 1983.
Balcı, A. (2019). EĞİTİM YÖNETİCİSİNİN YETİŞTİRİLMESİ:Türkiye’deki İlk ve Orta Dereceli Okul Yöneticileri Üzerinde Yapılan Bir Araştırma. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 21(1), 435-448. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000997