Research Article
BibTex RIS Cite

JAPONYA’DA 21. YÜZYILIN EĞİTİMİ

Year 1987, , 375 - 384, 27.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001062

Abstract

Japonlar tipik bir Asya toplumudur. On dokuzuncu yüzyılın ortalarına kadar geleneksel bir tarım toplumu olarak yaşamışlar, 1867’ de başlayan Meiji Restorasyonu ile modernleşme sürecine girmişlerdir. Japonya’da modernleşmeyi sağlayan en önemli faktörlerden birisi eğitimdir. Hatta Japon modernleşmesi eğitimde modernleşmeyle başlamıştır diyebiliriz. Japonya’da ilk büyük eğitim reformu 1872’de yayınlanan Temel Eğitim Kanunu’yla yürürlüğe konmuştur. Bu kanunla yeni bir eğitim politikası tesbit eden Japonlar, eğitimin her alanında Batılı modellerden etkilenen yenilikler yapmışlardır, ilk olarak ilköğretim mecburiyeti konmuş ve eski dönemin yetersiz eğitim kurumlan olan “Terakoya”lar modern ilkokullar şeklinde yeniden düzenlenmiştir. Bu nu Batılı tarzda eğitim yapılan üst seviyedeki diğer okulların açılması ve muhtelif Batı ülkelerinden öğretmenlerin getirilmesi izlemiştir. Eğitimin program, yönetim v.b. boyutlarını da yine Batılı örneklerinden faydalanarak modernleştiren Japonya’da daha 1903’de ilköğretime devam oranı yüzde 90’ı geçmiştik

References

  • .
Year 1987, , 375 - 384, 27.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001062

Abstract

References

  • .
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Kenichi Koyama This is me

Mustafa Özcan This is me

Publication Date August 27, 2019
Published in Issue Year 1987

Cite

APA Koyama, K., & Özcan, M. (2019). JAPONYA’DA 21. YÜZYILIN EĞİTİMİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 20(1), 375-384. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001062
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.