Bu araştırma, öğrencilere kazandırılmak istenen hedef davranışların düzeyi ile uygulanan dizgeli öğretim yöntemi arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını saptamaya yöneliktir. Bu nedenle Karaman Nefise Sultan Kız Teknik ve Meslek Lisesi Bilişim Teknolojileri Alanı 10. Sınıf öğrencileri ile deneysel bir çalışma yapılmıştır. Araştırmada “Kontrol Gruplu ÖnTest-SonTest Desen” kullanılmıştır. Deney grubunda dizgeli öğretim yöntemi araştırmacı tarafından ders ortamında kullanılmıştır. Kontrol grubunda ise mevcut öğretim yöntemi sürdürülerek öğrenme sağlanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere göre dizgeli öğretim yönteminin uygulandığı grubun bilgi, kavrama, uygulama düzeyleri ile toplam erişi ve kalıcılık puan ortalamaları, mevcut yöntemin uygulandığı grubun puan ortalamalarından anlamlı derecede yüksek bulunmuştur. Bu verilere dayanarak hedef-davranışları kazandırmada ve öğrenilenlerin kalıcılığını sağlamada dizgeli öğretim yönteminin mevcut yöntemden daha etkili olduğu görülmüştür
objectives with which the students are desired to be supplied and the method of systematic training. For this reason, an experimental research was conducted on the students in Karaman Nefise Sultan Vocational High School, Instructional Technologies Department. “Pre-test and post-test control groups” design were used. There were two groups: in test group systematic learning was experimented; while the control group was given traditional education. The data obtained from the investigation shows that knowledge, comprehension, application levels and the total achievement average of the systematic learning group is significantly higher than the averages of traditional education group. Based on this data, it can be concluded that systematic learning is more effective than traditional education
Other ID | JA85DY67FT |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 50 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0