Bu çalışmada, bilgisayar ve öğretim teknolojileri
öğretmenliği bölümü öğrencilerinin dijital ürün tercihleri, dijital
hakların yönetimi ya da dijital kısıtlamaların yönetilmesi olarak
adlandırılan DRM teknolojilerine ilişkin bilgi ve farkındalık düzeyleri
ve bu teknolojileri mahremiyetlerini ihlal eden bir teknoloji olarak
görüp görmediklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinin
kullanıldığı çalışmada, veriler çevrimiçi anket aracılığı ile
toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin kullanımında ve
dağıtımında gelişmiş haklara sahip oldukları dijital ürünleri tercih
ettikleri belirlenmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin büyük
çoğunluğu DRM teknolojilerini hiç duymadıklarını ifade etmişlerdir.
Ayrıca DRM teknolojilerinin tam olarak ne olduğunu bildiğini ifade
eden öğrencilerin büyük çoğunluğu, bu teknolojileri mahremiyetlerini
ihlal eden bir teknoloji olarak görmedikleri belirlenmiştir.
In this study, undergraduate students’ preferences and their willingness to pay for alternative offerings, knowledge and awareness of DRM technologies and opinions on DRM were investigated. We employed a survey research design. The data were collected via a self-designed web-based questionnaire.The results of the survey show that the majority of the students are willing to pay for digital products that offer them flexible usage rights. The findings also revealed that large parts of the students do not have the basic knowledge about DRM. In addition, more than half of the students who have knowledge about DRM do not care about their privacy
Other ID | JA93SJ94RH |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 46 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0