Lisansüstü öğretim lisans eğitiminden sonra bireylere ilgi
duydukları alanda araştırma yapmayı öğreten, bilim üreten ve bilim
insanı yetiştirmeyi amaçlayan bir eğitim programıdır. Bu çalışmanın
amacı Eğitim Bilimleri alanında lisansüstü öğrenim görmekte olan
öğretmen, yönetici ve müfettişlerin karşılaştıkları sorunlara ilişkin
görüşleri ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara
Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi ve Orta Doğu
Teknik Üniversitesi’nde Eğitim Bilimleri alanında lisansüstü öğrenim
görmekte olan ve ders aşamasının en az bir dönemini tamamlamış
öğretmen yönetici ve müfettişler oluşturmaktadır. Araştırma tarama
modelinde olup veriler “Eğitim Bilimleri Alanında lisansüstü Öğrenim
Görmekte Olan Öğretmen, Yönetici ve Müfettişlerin Sorunları” ölçeği
ile toplanmıştır. Araştırmada, analizler için aritmetik ortalama,
standart sapma, t-testi, LSD testi, varyans analizi ve Mann Withney-U
testi kullanılmıştır.
The aim of this research is to find out the opinions of the postgraduate students who are studying in the field of educational sciences towards the problems they have encountered.Research sample composed of 98 teachers, 13 school principals and, 3 inspectors who had been attended postgraduate courses at least one semester and also at the module taking stage from the four universities, namely Ankara, Hacetepe, Gazi and Middle East Technical University. This is a descriptive survey and the data were gathered by a questionnaire developed by the researcher called “Problems of Postgraduate Students Including School Principals, Teachers and Inspectors in “Educational Sciences”. In research frequencies, percentages, arithmetic mean, standard deviation, t-test, LSD test, One-Way ANOVA and Mann Withney-U test were used
Other ID | JA39CE78AJ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 44 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0