BibTex RIS Cite

Şan ve Koro Eğitimi Programlarında Kullanılan Solfej Metotları ve Repertuarındaki Ölçüler Konusunda Bir Saptama ve Model Önerisi

Year 2011, Volume: 44 Issue: 1, 131 - 146, 01.05.2011
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001219

Abstract

Araştırmanın temel amacı, şan ve koro Anasanat/Sanat dallarında solfej eğitimi kapsamında yer alan tartım öğretiminin içerik ve metodik açıdan yeterliğini ortaya çıkarmaktır. Bu amaç
doğrultusunda, şan ve koro repertuarındaki ölçülerin, öğretim sırasında öğretilen ölçülerle örtüşüp örtüşmediğini saptamak ve bir model önerisinde bulunmaktır. Bu araştırmadaki verilerin toplanmasında, tarama yöntemi kullanılmıştır. Tez probleminin araştırılması sonucunda, solfej eğitimi içinde yer aldığı varsayılan tartım (ritm) eğitimi ve öğretimi boyutunun, ölçü açısından eksik olduğu saptanmıştır. Öğretilen ölçülerin, şan ve koro repertuarındaki ölçülerle yeterli derecede
örtüşmemesinden doğan eksiklikleri tamamlamak için, bir solfej metodunun yazılması gerekliliği ve yazılacak bir metodun tartım eğitimi açısından içeriğine ilişkin öneriler sunulmuştur.

A Diagnosis and Model Suggestion Regarding Bars in Repertoire and Solfege Methods Used in Vocal and Choir Education Programs

Year 2011, Volume: 44 Issue: 1, 131 - 146, 01.05.2011
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001219

Abstract

The main aim of the research is to determine whether the rhythm instruction within the scope of solfege education offered in vocal and choir-training programs is sufficient in terms of content and method; to determine if the rhythm patterns in vocal and choir repertoire correspond to rhythm instruction; and to present a model suggestion

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA96DE83NF
Journal Section Research Article
Authors

İvan Çelak This is me

Publication Date May 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 44 Issue: 1

Cite

APA Çelak, İ. (2011). A Diagnosis and Model Suggestion Regarding Bars in Repertoire and Solfege Methods Used in Vocal and Choir Education Programs. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 44(1), 131-146. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001219

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License