Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin ulusal ve
uluslararası barışa ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmanın
katılımcılarını 2006–2007 Eğitim-Öğretim Yılı’nda Ankara
Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Sosyal Bilgileri Öğretmenliği
programına devam eden, vatandaşlık bilgisi dersini almış ve öğretmen
olduğunda da vatandaşlık eğitimi verecek ve araştırmaya katılmaya
istekli altmış üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Katılımcıların
görüşleri açık uçlu sorulardan oluşan bir anket ile toplanmış ve yazılı
olarak verdikleri cevapları betimsel analiz yöntemi ile analiz
edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre katılımcılar genellikle ulusal
barıştan, ulusal birlik ve huzuru; uluslararası barıştan uluslar
arasındaki ilişkilerin iyileştirilmesini anlamakta ve ulusal barışın
vatandaştan, devletten ve diğer devletlerden kaynaklanan nedenlerle
engellendiğini düşünmektedir. Uluslararası barışının sağlanamamasını
ise büyük ölçüde devletlerin dünya kaynaklarını elde etme yolunda
giriştikleri rekabete bağlamışlardır. Katılımcılardan bazısı genel
olarak üniversite öğrencilerini ulusal ve uluslararası barışa duyarlı
bulmakla birlikte, bu görüşte olmayan katılımcılar da bulunmaktadır.
Katılımcılar, üniversite öğrencilerini barışa daha duyarlı hale getirmek
üzere özellikle üniversitelerde, içinde öğrencilerin de olduğu barış ile
ilgili proje ve diğer etkinliklerin düzenlemesini önermişlerdir.
The aim of the research is to examine the
opinions of Turkish university students about national and
international peace. The participants of the study are sixty
volunteer university students from Ankara University Faculty of
Educational Sciences, Department of Social Sciences Education
and who have taken the citizenship course in the 2006-2007
academic years and will deliver citizenship education in
elementary schools in the future. Participants’ opinions about
peace were gathered through open-ended questions. Descriptive
analysis, which is a qualitative research method, was used to
analyze the views of social sciences teacher trainees. The
results showed that the participants generally interpret national
peace as national unity and peace of mind; international peace
as betterment of international relations, and believe that barriers
to national peace are rooted in reasons related to citizens, the
government, and the other governments. They associated the
reason for not establishing international peace largely to the
competition that states are in to gain the world sources. Some of
the participants find university students sensitive towards
national and international peace while there are those who do
not find them so sensitive. The participants suggested that
activities and projects involving students be held in universities
to make them more sensitive.
Other ID | JA34MY62DT |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 43 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0