Çocuklarda öfke konusu, çok fazla dikkat çeken bir konudur. Bu makalede, öfke sorunu yaşayan çocuklara yönelik akılcı duygusal-davranışçı yaklaşıma dayalı bazı baş etme yöntemleri gözden geçirilecektir. Bu kapsamda, ilk önce, çocukların öfkelendiklerinde ya da onların öfkelenmelerine neden olan durumla karşı karşıya kaldıklarında, kendilerinde ortaya çıkan içsel uyarıcıları fark etmelerine, tanımalarına ve bu uyarıcıları kabullenmelerine yardımcı olabilecek konular tartışılmaktadır. Bu aşamada çocuklara, öfkelenmeden hemen önce kendilerinde ortaya çıkan fizyolojik belirtilerin (ön uyarıcıların) varlığı öğretilebilir. Öfke yönetiminin bir diğer önemli bileşeni de, çocukları, öfke üreten düşünceleri engelleyecek mutlu ve eğlenceli zihinsel imgeleri kullanmaya teşvik etmektir. Bu durumda çocuklar kendilerinde öfke yaratan düşünceyi durdurarak kendilerini “mutlu eden” ya da “eğlenceli” zihinsel bir imgeyi, öfke yaratan düşüncenin yerine koymayı öğrenebilirler. Son olarak yoğun öfke sorunu yaşayan ve yardıma gereksinimi olan çocuklar için ayrıntılı olarak akılcı duygusal betimlemelerin bir analizi sunulmuştur
Other ID | JA78HY94HF |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 39 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0