BibTex RIS Cite
Year 2005, Volume: 38 Issue: 2, 167 - 185, 01.10.2005
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000120

Abstract

Türkiye'den Bir Profil: 11-13 Yaş Gurubu Matematik Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilim ve Becerileri

Year 2005, Volume: 38 Issue: 2, 167 - 185, 01.10.2005
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000120

Abstract

Bu araştırma ilköğretim matematik öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilim ve becerilerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bir eleştirel düşünme ölçeği ve matematiksel eleştirel düşünme problemleri veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Çalışma grubu Türkiye’nin batısında yer alan bir büyük üniversiteden seçilmiştir. 227 matematik öğretmen adayı bu çalışmaya katılmıştır. Verilerin analizleri sonucunda, öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri pozitif yönde fakat yeterince yüksek çıkmamıştır. Ayrıca eleştirel düşünme eğilim ölçeği sonuçları ve matematiksel eleştirel düşünme problemleri sonuçları bir uyum göstermiştir. Elde edilen bu sonuçlar dikkate alınarak, öğretmen adaylarının güçlü ve zayıf yanları ortaya çıkarılmıştır

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA36JP83VT
Journal Section Research Article
Authors

Elif Beymen Türnüklü This is me

Sibel Yeşildere This is me

Publication Date October 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Volume: 38 Issue: 2

Cite

APA Beymen Türnüklü, E., & Yeşildere, S. (2005). Türkiye’den Bir Profil: 11-13 Yaş Gurubu Matematik Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilim ve Becerileri. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 38(2), 167-185. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000120
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0