Medya Okuryazarlığı dersi, öğrencilerin medya karşısında belli bir
bilince erişebilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. Bu dersin öğretim programına
konulması için yapılan çalışmalar sonrasında bir program hazırlanmış ardından
bu programda bir değişikliğe gidilmesi ile 2013 yılında yeni program
oluşturulmuştur. Bu çalışmada öğretmenlerden her iki öğretim programını
kazanım, beceri, değer, etkinlikler ve ölçme ve değerlendirme boyutlarında
değerlendirmeleri istenmiştir. Veri toplama aracı olarak nitel araştırma
yöntemlerinden görüşme yöntemi kullanılmış, elde edilen veriler betimsel analiz
tekniği ile değerlendirilmiştir. Genel anlamda öğretmenlerin 2013 programını
2006 programından daha kapsamlı ve işlevsel buldukları saptanmıştır. Bu noktada
2013 programını olumlu değerlendiren öğretmenlerin, programın içeriğinin
hafifletilmiş olmasını ve ölçme ve değerlendirmeye olanak tanıyan bir yapıya
kavuşmuş olmasını işaret ettikleri görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 51 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0