Research Article
BibTex RIS Cite

Aile Stresini Değerlendirme Ölçeği (The Questionnaire On Resource And Stress-F): Faktör Yapısı, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları.

Year 2001, Volume: 34 Issue: 1, 1 - 10, 10.09.2001
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000039

Abstract

Dilimize Aile
Stresini DeğerIendirme Ölçeği olarak çevrilen Questionnaire on Resources and
Stres- F, engelli çocuğa sahip ailelerdeki stresi ölçmek üzere
geliştirilmiştir. Bu makalede, aracın Türkçe uyarlamasının geçerlik ve
güvenirlik çalışmalarının sonuçları özetlenmiştir. Faktör analizi sonucunda
özgün ölçektekinden farklı üç faktör saptanmıştır: işlev yetersizliği,
karamsarlık, anababa ve aile sorunları. Aracın güvenirliği KR-20, Cronbach alfa
ve iki yarım güvenirlik teknikleri ile hesaplanmıştır. Araç, anababa ve aile
sorunları alt ölçeği dışında engelli ve normal çocuğu olan anababaları
birbirinden avırdetmektedir. Bulgular, çocukların yaşlarına ve cinsiyetlerine
göre algılanan anababalık stresinin farklılaştığını göstermektedir.

References

  • Akkök, F.(1989). Özürlü Bir Çocuğa Sahip Anne ve Babaların Kaygı ve Endişe Düzeyini Ölçme Aracının Geçerlik ve Güvenirlik Çlışması. Psikoloji Dergisi 7 (23), 26-38.
Year 2001, Volume: 34 Issue: 1, 1 - 10, 10.09.2001
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000039

Abstract

References

  • Akkök, F.(1989). Özürlü Bir Çocuğa Sahip Anne ve Babaların Kaygı ve Endişe Düzeyini Ölçme Aracının Geçerlik ve Güvenirlik Çlışması. Psikoloji Dergisi 7 (23), 26-38.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

Sema Kaner This is me

Publication Date September 10, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 34 Issue: 1

Cite

APA Kaner, S. (2001). Aile Stresini Değerlendirme Ölçeği (The Questionnaire On Resource And Stress-F): Faktör Yapısı, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 34(1), 1-10. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000039
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0