Translation
BibTex RIS Cite

ŞEHRİN KENAR MAHALLESİNDEKİ BİR İLKOKULDAKİ ÇATIŞMA YÖNETİCİLERİNİN ETKİLİLİĞİ

Year 1999, Volume: 32 Issue: 1, - , 01.06.1999
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000023

Abstract

Şehrin kenar mahallesindeki bir okuldaki arabuluculuk
programının etkililiği incelenmiştir. Anaokulu öncesinden ilkokulun dördüncü
sınıfına kadar öğretim yapan bir okulda, 47 üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencisi,
okuldaki arkadaşları arasında ortaya çıkan çatışmalarda arabuluculuk yapmak
için birer çatışma yöneticisi olarak yetiştirilmiştir. Yetiştirme programı,
iletişim, direşkenlik kendine güven (assertiveness) ve arabuluculuk
becerilerini içeren, bir buçuk günlük bir süreyi kapsamaktaydı. Öğrenciler bir
öğretim yılı boyunca 323 çatışma olayında arabuluculuk yapmışlardır. Fiziksel
(%43) ve sözlü (%42) saldırılan içeren ilişki sorunlarıyla ilgili çatışmaların
% 87'sinde arabuluculuk yoluna gitmişlerdir. Öğrencilerin yaygın olarak
kullandıkları stratejiler, fiziksel (% 40) ve sözlü (%51) güçtür. Arabuluculuk,
genellikle tarafların gelecekte birbirlerinden kaçınmaları-uzak durmaları (%84)
biçimindeki bir anlaşmayla sonuçlanmıştır. Erkek-erkek, kız-kız ve erkek-kız
çatışmaları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Erkek ve kız çocukları
arasında neredeyse yok denecek kadar az sayıda çatışma çıkmıştır.

References

  • Araki, C,(1990).Dispute management in schools. Mediation Quarterly 51-62.
Year 1999, Volume: 32 Issue: 1, - , 01.06.1999
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000023

Abstract

References

  • Araki, C,(1990).Dispute management in schools. Mediation Quarterly 51-62.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Studies on Education
Journal Section Translation
Authors

Barbara Cotten This is me

Publication Date June 1, 1999
Published in Issue Year 1999 Volume: 32 Issue: 1

Cite

APA Cotten, B. (1999). ŞEHRİN KENAR MAHALLESİNDEKİ BİR İLKOKULDAKİ ÇATIŞMA YÖNETİCİLERİNİN ETKİLİLİĞİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 32(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000023
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0