İNSANİ GELİŞME Yeni Bir Paradigma mı, Yoksa Tekerleğin Yeniden İcadı mı?

T.n. SİRİNİVASAN [1]


Birinci İnsani Gelişme Raporu (Human Development Report) insani gelişimeyi "hem insanların seçimlerinin genişletilmesi süreci hem de onların ulaştıkları refah düzeyinin geliştilmesi olarak (United Nations Development Programme, 1990, 9) [esas metinde vurgulandığı gibi] tanımlamakta ve bu gelişmenin birincil amacı olan insanlara yarar.. [ve] gelir sağlamanın insan yaşamının tümü olmadığı yönündeki kavramın yeni olmadığını kabul etmektedir. Rapor, gelirdeki artışları, insani gelişme için gerekli, fakat yeterli görmeyerek; insanı, araç olmaktan çok bir amaç ve kazanç elde edenden çok, katılımcı (konumda) görerek, insani gelişme kavramının ekonomik büyümeye, insan sermayesi formasyonuna insan refahına veya temel insan gereksinimlerine geleneksel yaklaşımlardan farklılaştığını" (s.10) açıklamaktadır. Son olarak Rapor, ihmal edilmiş (deprived groups) grupların ihtiyaçları olan mal ve hizmetlerin sağlanmasından çok, insanların tercihleri üzerinde yoğunlaşmaktadır
insani gelişme, paradigma
  • .
Primary Language en
Subjects Education, Scientific Disciplines
Journal Section Translation
Authors

Author: T.n. SİRİNİVASAN

Dates

Publication Date : June 1, 1999

Bibtex @translation { auebfd468547, journal = {Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES)}, issn = {1301-3718}, eissn = {2458-8342}, address = {auebfd@gmail.com}, publisher = {Ankara University}, year = {1999}, volume = {32}, pages = { - }, doi = {10.1501/Egifak\_0000001162}, title = {İNSANİ GELİŞME Yeni Bir Paradigma mı, Yoksa Tekerleğin Yeniden İcadı mı?}, key = {cite}, author = {Si̇ri̇ni̇vasan, T.n.} }
APA Si̇ri̇ni̇vasan, T . (1999). İNSANİ GELİŞME Yeni Bir Paradigma mı, Yoksa Tekerleğin Yeniden İcadı mı? . Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) , 32 (1) , . DOI: 10.1501/Egifak_0000001162
MLA Si̇ri̇ni̇vasan, T . "İNSANİ GELİŞME Yeni Bir Paradigma mı, Yoksa Tekerleğin Yeniden İcadı mı?" . Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 32 (1999 ): <https://dergipark.org.tr/en/pub/auebfd/issue/39589/468547>
Chicago Si̇ri̇ni̇vasan, T . "İNSANİ GELİŞME Yeni Bir Paradigma mı, Yoksa Tekerleğin Yeniden İcadı mı?". Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 32 (1999 ):
RIS TY - JOUR T1 - İNSANİ GELİŞME Yeni Bir Paradigma mı, Yoksa Tekerleğin Yeniden İcadı mı? AU - T.n. Si̇ri̇ni̇vasan Y1 - 1999 PY - 1999 N1 - doi: 10.1501/Egifak_0000001162 DO - 10.1501/Egifak_0000001162 T2 - Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 32 IS - 1 SN - 1301-3718-2458-8342 M3 - doi: 10.1501/Egifak_0000001162 UR - https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001162 Y2 - 2021 ER -
EndNote %0 Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi İNSANİ GELİŞME Yeni Bir Paradigma mı, Yoksa Tekerleğin Yeniden İcadı mı? %A T.n. Si̇ri̇ni̇vasan %T İNSANİ GELİŞME Yeni Bir Paradigma mı, Yoksa Tekerleğin Yeniden İcadı mı? %D 1999 %J Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) %P 1301-3718-2458-8342 %V 32 %N 1 %R doi: 10.1501/Egifak_0000001162 %U 10.1501/Egifak_0000001162
ISNAD Si̇ri̇ni̇vasan, T.n. . "İNSANİ GELİŞME Yeni Bir Paradigma mı, Yoksa Tekerleğin Yeniden İcadı mı?". Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 32 / 1 (June 1999): - . https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001162
AMA Si̇ri̇ni̇vasan T . İNSANİ GELİŞME Yeni Bir Paradigma mı, Yoksa Tekerleğin Yeniden İcadı mı?. AÜEBFD. 1999; 32(1): -.
Vancouver Si̇ri̇ni̇vasan T . İNSANİ GELİŞME Yeni Bir Paradigma mı, Yoksa Tekerleğin Yeniden İcadı mı?. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES). 1999; 32(1): -.
IEEE T. Si̇ri̇ni̇vasan , "İNSANİ GELİŞME Yeni Bir Paradigma mı, Yoksa Tekerleğin Yeniden İcadı mı?", Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), vol. 32, no. 1, Jun. 1999, doi:10.1501/Egifak_0000001162