Review
BibTex RIS Cite

EKONOMİK GETİRİSİ, İSTİHDAM VE PİYASAYA DÖNÜK ETKİLERİ AÇISINDAN MESLEKİ TEKNİK EĞİTİM

Year 1996, Volume: 29 Issue: 1, 0 - 0, 30.12.1996
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000277

Abstract

Temel niteliği ile eğitim,
insanlığın bilgi birikiminin, kültürünün ku­ şaktan kuşağa aktarılması
sürecidir.. Büyüyen ve gelişen birey belirli bir kültüre yönelik olarak
"eğitilmiş" ya da "sosyalleştirilmiştir". Kültür,
Thompson'un aktardığına göre, Malinovski'nin tanımıyla, insanlığın ya­ rattığı
ve miras bıraktığı eşyalar, teknik süreçler, düşünceler alışkanlıklar ve
değerlerden olu ur. Bu parçalar, baba ve oğul, grup ve birey arasındaki
açıklığa köprü olarak eğitimin içeriğini de oluştururlar. Diğer taraftan eği­
tim, kültür yaratma sistemi olarak yeni mallar; teknik süreçler, düşünce­ ler,
alışkanliklar ve değerler de yaratabilir (Thompson 1973, s.8). Bu yö­ nüyle
eğitim; insan davranışının· geliştirilmesine, bilgi ve becerisinin
arttırılmasına yönelik tüm çabaları kapsamaktadır.

References

  • Adem, Mahmut. "Mesleki ve Teknik Öğretim Planlaması ve Verimlilik Sorunları" MPM Verimlilik Dergisi. Cilt 2, Sayı 1 Ekim Aralık 1972, ss. 114-133.
Year 1996, Volume: 29 Issue: 1, 0 - 0, 30.12.1996
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000277

Abstract

References

  • Adem, Mahmut. "Mesleki ve Teknik Öğretim Planlaması ve Verimlilik Sorunları" MPM Verimlilik Dergisi. Cilt 2, Sayı 1 Ekim Aralık 1972, ss. 114-133.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Hasan Hüseyin Aksoy

Publication Date December 30, 1996
Published in Issue Year 1996 Volume: 29 Issue: 1

Cite

APA Aksoy, H. H. (1996). EKONOMİK GETİRİSİ, İSTİHDAM VE PİYASAYA DÖNÜK ETKİLERİ AÇISINDAN MESLEKİ TEKNİK EĞİTİM. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 29(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000277
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0