Temel niteliği ile eğitim,
insanlığın bilgi birikiminin, kültürünün ku şaktan kuşağa aktarılması
sürecidir.. Büyüyen ve gelişen birey belirli bir kültüre yönelik olarak
"eğitilmiş" ya da "sosyalleştirilmiştir". Kültür,
Thompson'un aktardığına göre, Malinovski'nin tanımıyla, insanlığın ya rattığı
ve miras bıraktığı eşyalar, teknik süreçler, düşünceler alışkanlıklar ve
değerlerden olu ur. Bu parçalar, baba ve oğul, grup ve birey arasındaki
açıklığa köprü olarak eğitimin içeriğini de oluştururlar. Diğer taraftan eği
tim, kültür yaratma sistemi olarak yeni mallar; teknik süreçler, düşünce ler,
alışkanliklar ve değerler de yaratabilir (Thompson 1973, s.8). Bu yö nüyle
eğitim; insan davranışının· geliştirilmesine, bilgi ve becerisinin
arttırılmasına yönelik tüm çabaları kapsamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 1996 |
Published in Issue | Year 1996 Volume: 29 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0