Research Article
BibTex RIS Cite

OKUR-YAZARLIK KAVRAMI VE DÜZEYLERİ

Year 1994, Volume: 27 Issue: 2, 499 - 507, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000368

Abstract

Buraya kadar yapılan incelemelerden de anlaşılacağı gibi okuryazarlık düzeyleri yükseldikçe, okuma-yazma ve aritmetikle ilgili temel bilgi ve becerilerin gelişmesi yanında, günlük yaşamla ilgili işlevsel bilgilerin kazanılması da artmaktadır. Böyle bir okur-yazarlık anlayışı; kişisel ve toplumsal gelişmenin vazgeçilmez bir anahtarı, yaşam boyu .sürecek bir öğrenme ve insan gelişiminin temeli olmaktadır. O halde, ülkemizde kişisel ve toplumsal gelişmenin sağlanabilmesi için öncelikle okumaz-yazmazlardan başlanarak kademe kademe tüm insanlarımızın mültifonk-siyonel okur-yazarlık düzeyine getirilmesi gerekmektedir.

References

  • Bhola, H.S. Les Campagnes d’Alphabétisation, Unesco, 1986.
Year 1994, Volume: 27 Issue: 2, 499 - 507, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000368

Abstract

References

  • Bhola, H.S. Les Campagnes d’Alphabétisation, Unesco, 1986.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Firdevs Güneş

Publication Date August 1, 2019
Published in Issue Year 1994 Volume: 27 Issue: 2

Cite

APA Güneş, F. (2019). OKUR-YAZARLIK KAVRAMI VE DÜZEYLERİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 499-507. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000368

Cited By











Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License