Eğitim, toplumsal değişmeyi ve yeniden yapılanmayı sağlayabilir mi? Yoksa, toplumda yapısal bir değişme gerçekleştirilmediği sürece seçkinlerin yeniden üretimini üstlenmekle mi kalır? Bu tartışma toplumsal bilimlerin gündemindeki yerini daha uzun bir süre koruyacağa benzemektedir. Ancak hangi görüş açısından olursa olsun, eğitimdeki yönsemelerin -trend- incelenmesi toplumsal yönsemelerin anlaşılmasına ışık tutar. Eğitsel yönsemeler hem toplumun yeni açdımlar karşısındaki tepkilerinin, hem de değişen toplumsal düşünce ve tutumların belirtisi niteliğindedir. Eğitimdeki cinsiyet farklılaşması da kadınla erkeğin yaşam örüntüleri konusundaki tavır ve beklenti dönüşümlerinin —çok daha derin toplumsal dönüşümleri işaretleyen- belirtilen olarak değerlendirilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 2, 2019 |
Published in Issue | Year 1994 Volume: 27 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0